• کد خبر: ۹۲۳۳۸
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۶ - : ۲۰:۳۴

“پانتومیم”، پاسخِ اسرائیل به عملیات تنبیهی ایران / صهیونیست ها امکان اقدام دیگری را ندارند

هم اکنون رسانه های صهیونیستی ویدئوی “بی صدایی” را با عنوانِ نشست ویژه کابینه جنگ اسرائیل برای بررسی پاسخ های احتمالی به ایران، منتشر کرده اند…

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، ابتدا این ویدئوی چند ثانیه ای را در زیر ببینید:

 

در این رابطه نکات زیر حائز اهمیت است:

۱_ ویدئوی بی صدای منتشره از سوی رسانه های اسرائیلی از جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که هم اکنون در حال برگزاری ست؛ بیشتر به یک نمایش بی صدا و “پانتومیم” شبیه است تا نشست ویژه کابینه جنگ!

۲_ درواقع واحد تبلیغات جنگ اسرائیل با انتشار این ویدئو از یک تکنیک جنگ روانی استفاده کرده مبنی بر اینکه “ابهت و اقتدار واقعی، در سادگی و صمیمیت است”.

۳_ با این حال ویدئوی منتشره فوق بیشتر “پانتومیم” و یک اقدام تبلیغاتیِ مضحک و نمایشی از آب درآمده تا یک عملیات رسانه ای و جنگ روانه ای!

۴_ نکته قابل توجه هم این است که اگر در ویدئوی ۳۰ ثانیه ایِ منتشره از نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که تصاویرِ بدون صدای آن منتشر شده؛ مذاکرات مهم و جدی ای درحال طرح بود، هیچگاه نباید تصاویرِ بدون صدای این جلسه رسانه ای می شد زیرا متن مذاکرات و صحبت های طرفین براحتی از طریق “لب خوانی” قابل فهم است.

۵_ بنابراین حداقل در ویدئوی منتشره، نتانیاهو نخست وزیر و کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بیشتر در حالِ تلاش برای “نمایشِ تسلط بر اوضاع” هستند تا اداره ی یک جلسه ی مهم و کابینه جنگ برای پاسخ به ایران!

۶_ اما درباره ی نتایج این جلسه که هم اکنون در حال برگزاری ست، تحلیل نگارنده این است که تصمیم کابینه جنگ اسرائیل؛ به پخش همین ویدئوی تبلیغاتی محدود خواهد شد و صهیونیست ها جرات اقدام دیگری را نخواهند داشت.

۷_ صهیونیست ها می دانند که هرگونه تعرض جدید به منافع ایران، پاسخ مجدد با حجم و گستره ی عملیاتی با اهداف گسترده تر را به دنبال خواهد داشت و این “چرخه” ای ست که تا بی نهایت، ادامه خواهد داشت.

۸_ مطمئنا صهیونیست ها یا “لباس شخصی” های ساکن در سرزمین های اشغالی، از نظر روحی و روانی امکان زندگیِ دائم در زیر تهدیدِ قریب الوقوعِ پرتابه های ایرانی را نخواهند داشت و همین موضوع به تنهایی؛ دست رژیم اسرائیل را برای تعرض مجدد به منافع ایران خواهد بست.

۹_ محدود بودن وسعت و گستره ی جغرافیاییِ سرزمین های اشغالی و نداشتنِ سرزمین و عمق استراتژیک، محدودیت های اقتصادی و تسلیحاتی، فشارهای داخلی و خارجی و نداشتن توانایی جنگ در چندین جبهه به طور همزمان و طولانی مدت؛ از دیگر دلایلی ست که صهیونیست ها را برای ورود به “جنگِ فرسایشی” با ایران ناتوان می کند.

گزارش مرتبط زیر را هم بخوانید:

نکاتی از پاسخ نیمه شب ایران به اسرائیل: از بکارگیری تسلیحات نسل قدیم تا خودداری از آسیب به لباس شخصی ها

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=92338
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما