• کد خبر: ۹۲۹۳۸
  • ۱۴۰۳-۰۲-۰۳ - : ۱۱:۲۵

مهمترین رویداد ۱۴۰۳ / ۲۰۲۴ رُخ داد: وسیع ترین کشور جهان با نام “ایالات متحده مقاومت” متولد شد  

جدیدترین رویدادهای رُخ داده نشان می دهد که کشوری جدید با نام “ایالات متحده مقاومت” متولد شده است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار و تحلیلگر

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، نگارنده بر این باور است که رویدادهای چند ماهه و به ویژه چند هفته اخیر مهمترین خبر سال ۱۴۰۳/۲۰۲۴ را شکل داده است:

خبر فوری: “ایالات متحده مقاومت متولد شد”

در راستای تبیین و تشریحِ این خبر که نام گذاری و اعلام آن برای نخستین بار توسط نگارنده صورت می گیرد؛ به نکات و فکت های زیر توجه بفرمایید:

۱_ حدود ۷ ماه است که یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان (البته به شرطِ مستظهر بودن به حمایت آمریکا و اروپا و بسیاری دیگر از کشورها)، نتوانسته یک جنبش آزادی بخش و مردمی (حماس) را که در یک منطقه ی کوچک تحت محاصره کاملِ نظامی_تسلیحاتی_غذایی_دارویی قرار دارد، شکست بدهد…

۲_ نباید از یاد برد که ارتش اسرائیل در ۷ ماهه اخیر حدود ۳۵ هزار فلسطینی غیرنظامی را در باریکه غزه به شهادت رسانده و بخش اعظم این باریکه را با خاک یکسان کرده است؛ تا جایی که حتی حامیانِ بی چون و چرای صهیونیست ها یعنی آمریکا و اروپا نیز زبان به انتقاد از شدتِ کُشتار و خشونت و بی رحمی ارتش اسرائیل باز کرده اند.

۳_ با این حال جنبش مقاومت فلسطین حماس به عنوان شاخه ای از “درختِ مقاومت”، همچنان به مقاومت در برابر صهیونیست ها ادامه می دهد.

۴_ از آن سو نیز عملیات تنبیهی ایران در ۲۶ فروردین ماه تحت عنوان “وعده صادق” ضربه ی اصلی و نهایی را به افسانه ی ابهت و شکست ناپذیری اسرائیل وارد کرد.

۵_ صهیونیست ها نیز درپاسخ برای حفظِ “حیثیت” خود در جهان، چند روز پیش به “حمله ی کوآدکوپتری!” در اصفهان بسنده کردند.

۶_ باید یادآوری کرد که “جغرافیای مقاومت” از ایران شروع شده و رسما جنبش های مقاومت مردمی در عراق و سوریه و لبنان و یمن را شامل می شود.

تشکیل “ایالات متحده مقاومت” نه تنها مهمترین رویداد سال جاری بلکه مهمترین خبر دهه های اخیر است

۷_ علاوه بر جغرافیای یاد شده، جنبش مقاومت مردمی “حسینیون” در آذربایجانِ اشغالی نیز اگرچه زیر شدیدترین ضربات رژیم الهام علی اف قرار دارد؛ اما همچنان فعال است و شنیده می شود جنبش های مقاومت مردمی در برخی نقاط دیگر در منطقه نیز درحال “شکل گیری” است.

۸_ مجموع فکت های یاد شده در بالا به ویژه عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و عملیات وعده صادق در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳؛ نشان می دهد که کشور “ایالات متحده مقاومت” تشکیل شده است…

۱/۸_ پایتخت این کشور در “تهران” بوده و عمق استراتژیک و شهرهای آن در سرتاسر منطقه شکل گرفته و گسترده شده است.

۹_ ایالات متحده مقاومت، برمبنای فلسفه ی “ظلم ستیزی” شکل گرفته و بر این اساس درآینده می تواند جنبش های مقاومت بیشتری را در سرتاسر منطقه و جهان جذب کند.

۱۰_ نکته مهم درباره این کشور جدیدالتاسیس این است که برخلاف برخی تبلیغاتِ دشمنان و بویژه ایران ستیزان، ایدئولوژی این کشور تنها شیعی نبوده و اقوام و مذاهب مختلف از جمله “ایرانی، عراقی، افغان، پاکستانی، لبنانی، سوری، یمنی و…” با مذاهب و ادیان مختلف از جمله شیعه و سنی را در خود جای داده است…

۱۱_ براساس آنچه ذکر شد، “ایالات متحده مقاومت” وسیع ترین و یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است و مقابله با آن بمراتب سخت تر از مقابله با هر یک از جنبش ها و کشورهای عضوِ این اتحادیه به تنهایی، است.

۱۲_ درواقع جنبش ها و کشورهای عضوِ “ایالات متحده مقاومت” با عضویت در این اتحادیه و درکنار یکدیگر؛ به چُنان قدرتی دست یافته اند که مقابله با آن از توان قدرت های فعلی در جهان “خارج” است.

۱/۱۲_ در مقامِ مقایسه تنها “ایالات متحده آمریکا” و همچنین کشورهای عضو پیمان نظامی آتلانتیک شمالی “ناتو” را می توان از نظر “قدرت” با ایالات متحده مقاومت قیاس کرد.

۱۳_ در پایان حقِ سخن ادا نشده است اگر یاد نکنیم از فرمانده ی شهید “حاج قاسم سلیمانی” که معمار و بنیانگذار اصلی ایالات متحده مقاومت است…

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=92938
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. ایرانی گفت:

    غرورانگیزترین واژه ای که در عمرم شنیدم همین بود
    ایالات متحده مقاومت
    به ایرانی بودن و ایران مون افتخار می کنیم
    ممنون از تحلیگر محترم

دیدگاه شما