• کد خبر: ۹۳۰۵۱
  • ۱۴۰۳-۰۲-۰۴ - : ۱۰:۱۵

هنرمندان برای پول، هر کاری می کنند: آیا بازیگران از حیثیت خود دفاع می کنند / شبکه نماوا تحریم می شود؟

اخیرا نقل قولی از یکی از مدیران ارشد شبکه نمایش خانگی “نماوا” درباره بازیگران و هنرمندان منتشر شده است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، دو شب پیش فردی به نام محمدحسن شانه ساززاده در گفت وگویی، بازیگران و تهیه کننده های سینما را افرادِ بی اخلاقی توصیف کرده که به قرارداد و حرف خود متعهد نیستند…

نایب رئیس هیات مدیره شبکه نمایش خانگی نماوا در پاسخ به این پرسش که آیا از بابت تحریم هنرمندان نگرانی ندارد، با خنده پاسخ داده است: برای آن‌ ها اول و آخرش پول است. شما پول بده، هر کاری می‌کنند.

در این رابطه نکات زیر حائز اهمیت است:

۱_ استفاده از چُنین ادبیاتی درباره ی فضای هنر و هنرمند، از ساحت اخلاق و ادب به دور است.

۲_ اینگونه سخن گفتن درباره کلیت و تمامِ هنرمندان و بازیگران، نه تنها اخلاقی نیست بلکه از عقل و منطق نیز به دور است؛ زیرا طبق یک اصل بدیهی در هر قشری، هم افراد با اخلاق و هم افراد بی اخلاق وجود دارند.

۳_ گذشته از هنر و هنرمند، این پرسش مطرح است که چگونه یک فرد به خود اجازه می دهد درباره ی کلیتِ یک قشر و فعالیت حرفه ای در کشور، قضاوت کرده و اینگونه سخن بگوید!؟

محمدحسن شانه ساززاده

۴_ به باور نگارنده، هنرمندان و به ویژه بازیگران باید درمقابل، شبکه نماوا را تحریم کرده و از این پس از هرگونه همکاری جدید با این شبکه خودداری کنند؛ تا مشخص شود واقعا چه کسانی “برای پول هر کاری می کنند”.

۵_ البته روابط عمومی نماوا متنی مبنی بر عذرخواهی منتشر کرده اما متن منتشره جوابگو و جبران اظهارات صورت گرفته نیست.

۱/۵_ در بخشی از این متن آمده است:” مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان شریف و نجیب و جامعه اصناف سینمای ایران تاکید دارد که تداوم رابطه مودت‌آمیز و محترمانه با سرمایه‌های گران‌ سنگ سینمای ایران همچنان مهمترین سرمایه او خواهد بود… هرچند که در جریان ساخت و نمایش برخی مجموعه‌ های نمایشی مشکلاتی با برخی از همکاران پدید آمده باشد و مجموعه‌ای علی‌رغم صرف هزینه‌ های گزاف، با بدعهدی به پخش نرسیده باشد، اما بدیهی است که چنین مشکلاتی عمومیت ندارند و مصاحبه‌ اخیر نایب رئیس هیئت‌مدیره نماوا را می‌ باید صرفا واکنشی به موردی مشخص تلقی کرد”.

۶_ در چُنین شرایطی این پرسش وجود دارد که آیا هنرمندان از حیثیت خود دفاع می کنند!؟

۷_ به باور نگارنده در برابر فردی که هنرمندان را متهم به این کرده که “برای پول، هر کاری می کنند”؛ حداقل واکنش این است که همکاری با تشکل و شرکت متبوعِ وی (شبکه نماوا) تا زمان خروج نامبرده از این شرکت، تحریم شود.

هنرمندان و بازیگران از حیثیت خود دفاع می کنند!؟ / رویدادهای آینده پاسخ را روشن خواهد کرد…

۸_ باید یادآوری کرد که این آزمونی برای جامعه هنری به ویژه بازیگران است که گذشت زمان و نتیجه آن نشان می دهد، اظهارات نایب رئیس هیات مدیره شبکه نماوا، تا چه نادرست است…

۹_ باید دید بازیگران و سلبریتی هایی که در بسیاری از عرصه ها حتی در حوزه هایی که کمترین تخصصی در آن ندارند، حضور یافته و اظهارنظر می کنند؛ در این رابطه که مربوط به حیثیتِ این جامعه است هم حاضر شده و عکس العملی نشان خواهند داد!؟

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=93051
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. مخاطب گفت:

    به نظر من هم این آقا درست گفته هم نویسنده این متن.
    حالا باید دید آیا بازیگرها و آکتورها به رگ غیرت شون بر میخوره و کاری می کنن یا نه😂

دیدگاه شما