• کد خبر: ۹۳۳۱
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۶ - : ۱۵:۱۰

راهکار پیروزی ملت ایران اعلام شد/ ستارخان ها زنده اند

رهبر انقلاب امروز راهبرد رهایی همیشگی از فشارهای آمریکا که “تمرکز بر خنثی سازی تحریم ها در کنار لغو آنهاست” را ارائه کردند. به این ترتیب ابزار تحریم برای همیشه از دست ایران ستیزان گرفته خواهد شد.

یادداشت/ مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، چند دهه است که “تحریم اقتصادی” در همه ابعاد آن به ابزار آمریکا برای سرکوب کشورهای مخالف تبدیل شده و در مورد ایران نیز این ابزار از ابتدای پیروزی انقلاب به کار رفته است.

از سال ۱۳۹۷ اما آمریکا با هدایت وهابیون سعودی و صهیونیستها با شدت بخشیدن به تحریمها به گفته خودش “شدیدترین تحریمهای تاریخ” را بر علیه مردم ایران اعمال کرده است اما ملت ایران علی رغم تمام دشواری ها و البته سومدیریت برخی مدیران اجرایی؛ در برابر تحریمها، سرافرازانه ایستاده و تاب آورده است.

چرا که این ملت نوادگانِ همان مردمِ وطن پرست، آزادی خواه و بیگانه ستیزی هستند که در طول تاریخِ پر فراز و نشیب خود، “خاک خوردند اما خاک ندادند”.

ستارخان، سردار ملی ایران زمین که ۱۱ ماه در برابر قوای دیکتاتوریِ محمدعلی شاهی و مخالفان مشروطه در محاصره تبریز مقاومت کرد و پس از به توپ بستن اولین مجلس شورای ملی تنها ملجا و پناه معدود مشروطه خواهان به جا مانده بود؛ در همین زمینه در خاطرات خود نوشته است:” من هیچ وقت گریه نمی کنم چون اگر اشک می ریختم، آذربایجان شکست می خورد و اگر آذربایجان شکست بخورد، ایران زمین شکست می خورد… اما در مشروطه دو بار آن هم در یک روز اشک ریختم.
حدود ۹ ماه بود که تحت فشار بودیم… بدون غذا. بدون لباس… از قرارگاه بیرون آمدم… چشمم به یک زن افتاد با یک بچه در بغلش. دیدم که بچه از بغل مادرش آمد پایین و چهار دست و پا رفت به طرف بوته علف… علف رو از ریشه درآورد و از شدت گرسنگی شروع کرد خاک ریشه ها رو خوردن… با خودم گفتم الان مادر بچه به من فحش داده و می گوید لعنت به ستارخان که ما را به این روز انداخته… اما مادر کودک بچه اش رو بغل کرد و گفت: عیبی ندارد فرزندم… خاک می خوریم اما خاک نمی دهیم… آنجا بود که اشکم درآمد”.

ملت ایران نواده ستار خان ها، باقر خان ها… هستند و اکنون سالهاست که در محاصره اقتصادیِ آمریکایی ها و کشورهای تابع آن هستند که یک خواسته دارند و آن هم خلع سلاح موشکی و منطقه ای ایران است تا با قطعِ بازوانِ دفاعی ایران، در زمان دلخواه؛ به زیرساختهای حیاتی این سرزمین همچون سدها، نیروگاه ها، ‌کارخانه های استراتژیک، ذخایر کالاهای اساسی همچون گندم… حمله و به موازات آن با راه اندازی جنگ داخلی در استانهای مرزی؛ ایده تجزیه ایران به چند کشور در شمال و جنوب و شرق و غرب را محقق کنند.

دقیقا در چنین شرایطی امروز رهبر انقلاب در دیدار با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت سردار ایران زمین حاج قاسم سلیمانی، بر ادامه راه ستارخان ها پافشاری و بر خنثی سازی اهرم فشار دشمن، برای خلاصی همیشگی کشور از این نقطه ضعف، تاکید کردند.

ایشان فرمودند: ” اگر بتوان تحریم را لغو کرد حتی یک ساعت هم نباید تاخیر کنیم، اگرچه اکنون ۴ سال است که تاخیر شده و از سال ۹۵ که بنا بود همه تحریم ها یک باره برداشته شود، تا امروز نه تنها تحریمها برداشته نشد، بلکه زیادتر هم شد”.

ایشان در ادامه بر راهبرد ” قوی سازی اقتصاد داخلی” تاکید کردند که همان راهکار خنثی سازی ابدیِ تحریمهای خارجی هست؛ البته اگر مسوولان دولتی به جای چشم دوختن به خارج از مرزها، بر تقویت توان داخلی، حمایت از ارزش پول ملی و تولید داخلی تمرکز کنند.

دیدار امروز (چهارشنبه ۲۶ آذر ماه) رهبر انقلاب با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت سردار ایران زمین

امام خامنه ای در سخنان امروز خود از برخی از مسوولان هم خواستند همان طور که به دنبال مذاکره با دنیا هستند، با مسوولان داخلی نیز مذاکره کرده و اختلافات خود را با مذاکره حل کنند، چرا که مسوولان نباید اتحاد و همصدایی ملت را از بین ببرند.

ایشان در پایان هشدار دادند که “من از مسوولین کشور حمایت می کنم، به شرطی که به اهداف ملت پایبند باشند”.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=9331
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما