• کد خبر: ۹۳۷۲۹
  • ۱۴۰۳-۰۲-۱۲ - : ۷:۵۴

گورهای دسته‌جمعی؛ بازرسان دادگاه لاهه با کارکنان بیمارستان غزه مصاحبه کردند

دادستان های جنایات جنگی دیوان بین المللی کیفری با کارکنان بیمارستان غزه مصاحبه کردند.

گورهای دسته‌جمعی؛ بازرسان دادگاه لاهه با کارکنان بیمارستان غزه مصاحبه کردند

 به گزارش اقتصاد سالم ؛  دادستان های دادگاه کیفری بین المللی (ICC) با کارکنان دو بیمارستان بزرگ غزه -الشفا در شهر غزه و ناصر در خان یونس- مصاحبه کرده اند. این اولین تاییدی است که دادگاه بین المللی کیفری با پزشکان درباره جنایات احتمالی در نوار غزه صحبت می کند، اگرچه منابع این خبر به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود.

دفتر دادستان دادگاه کیفری بین المللی گفت به دلیل نیاز به اطمینان از ایمنی قربانیان و شاهدان نمی تواند اظهار نظر کند.

اسرائیل به کشتن اسرا و بیماران این دو بیمارستان و دفن آنها در گورهای دسته جمعی متهم شده است. برخی از این اسرا با دست بسته اعدام شده‌اند.

گفتنی است دادگاه بین المللی کیفری (ICC) و دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) در فاصله کمتر از سه کیلومتری از هم در لاهه، شهری در هلند واقع شده اند. هر دو دادگاه در حال حاضر در حال بررسی پرونده‌های مربوط به اسرائیل و فلسطین هستند، اما با وجود برخی شباهت‌ها، تفاوت‌های کلیدی بین این دو وجود دارد. مسئولیت‌های دیوان بین‌المللی دادگستری شامل حل و فصل اختلافات حقوقی بین دولت‌ها می‌شود در حالی که دیوان کیفری بین‌المللی کیفری افراد را به دلیل جنایات جنگی تحت تعقیب قرار می‌دهد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=93729
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما