• کد خبر: ۹۴۰۴
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۷ - : ۱۶:۱۲
نجفی منش خبر داد:

احتمال ایجاد اختلال در روند تولید خودرو

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: تامین مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان از بورس کالا آن ها را با مشکلاتی مواجه کرده که اگر ادامه پیدا کند، قطعا در روند تولید خودرو نیز خلل ایجاد خواهد کرد.

محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با “اقتصاد سالم”، افزود: در گذشته وزارت صنعت و فولاد مبارکه، واحدهای پایین دستی مصرف کننده فولاد را شناسایی و ارزیابی می کردند و نسبت به نیاز آن ها مواد اولیه را در اختیار شان قرار می دادند؛ اما اکنون قطعه سازان با خرید از بورس کالا دچار سردرگمی شده اند.

وی با بیان اینکه برخی قطعه سازان قادر به خرید مواد اولیه با حجم و نیاز واقعی خود نیستند، گفت: علاوه بر این کالاهای سفارشی برخی قطعه سازان در بورس وجود ندارد و این خود در چرخه تولید اثرات منفی خواهد داشت.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت: برای حل این مشکلات پیشنهاد می شود که حداقل، مواد اولیه در بورس تعیین و کشف قیمت شود اما اجازه دهند واحدها با توجه به نیاز خود به روش سابق یعنی به صورت سفارشی و دریافت ال سی داخلی و گشایش اعتباری، خرید را انجام دهند.

نجفی منش تصریح کرد: باید وزارت صمت و شخص وزیر به این موضوع ورود پیدا کنند تا مواد اولیه قطعه سازان به راحتی در اختیار آن ها قرار بگیرد.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید گفت: ایران خودرو متوسط ۵۸ درصد و سایپا متوسط ۲۱ درصد امسال افزایش تولید داشته اند. بسیاری از قطعات که تا امروز وارداتی بوده اند داخلی سازی شده است. قطعه سازان تمام تلاش خود را می کنند که در سال جهش تولید، تولیدات صنعتی افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: اما قطعه سازان به قدر کافی با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و نباید با تصمیمات غیر کارشناسی بر حجم این مشکلات افزود بلکه باید مسیر را برای تولید تسهیل کرد.

برچسب‌ها:, ,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=9404
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما