• کد خبر: ۹۴۳۸۸
  • ۱۴۰۳-۰۲-۲۰ - : ۹:۰۵

سامانه بارشی جدید باز هم از غرب وارد می‌شود

امروز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور بارندگی به شکل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی است و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به‌ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور به همشهری گفت: «شدت‌بارش‌های امروز در خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندان، گلستان و سمنان رخ می‌دهد. شدت بارش‌ها در حد هشدار نارنجی است و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، رخداد تگرگ و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی در این مناطق وجود دارد.»
کبری رفیعی افزود: «روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) مناطقی از شمال غرب و شمال شرق کشور بارندگی را تجربه می‌کند. روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) بارشی نخواهیم داشت و برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.»
تا پایان روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) شرق و جنوب شرق کشور به‌ ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک انتظار می‌رود.
به گفته رفیعی، روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر همچنین دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. افزایش دما در بیشتر نقاط کشور از روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) تا یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) قبل از ورود سامانه بارشی جدید رخ می‌دهد.
آب‌های خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) مواج و متلاطم است.
هوای تهران نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق است و نوسانات دمایی بین ۱۳ و ۲۴ درجه سانتی گراد است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=94388
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما