• کد خبر: ۹۵۱۳۶
  • ۱۴۰۳-۰۲-۳۰ - : ۸:۱۱

پیش بینی بورس امروز ۳۰ اردیبهشت

در روزهای پایانی اردیبهشت و با فرارسیدن فصل گرما ریسک محدودیت انرژی صنایع به ریسک‌های بازار اضافه می‌شود.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های بورس تهران رشد کردند. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه ۳۰ اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل ۳ هزار و ۴۶۳ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۸۴۳ واحد بالا آمند. همچنین شاخص کل فرابورس  ۳۸ واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش ۵۴۲ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام)، شرکت ایران تایر (پتایر) و شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت داروسازی آوه سینا (داوه)، شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای دامین (شرکت داروسازی امین)، دالبر (شرکت البرز دارو) و وتوسم (شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی (وطوبی)، شرکت پگاه فارس (غفارس) و شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۵۵ نماد صف خرید داشتند و ۷۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۶۹ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۶۵ درصدی به ۱۸۵ میلیارد تومان رسید.

030229

پیش بینی بورس امروز 

روز شنبه شاخص کل بورس تهران رشد کرد و شاخص هم وزن نیز اندکی کمتر سبزپوش شد. نمادهای فملی، وبملت، نوری و وپارس شاخص‌سازهای معاملات دیروز بودند.

اما دیروز ۶۶ درصد نمادهای بازار سهام قرمزپوش شدند و نمادهای جم، فارس و شبندر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

به علاوه، روز شنبه پس از ۱۳ روز کاری، شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. ۱۷  میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد و نمادهای وبملت، وپارس، ثاخت، واحیا و نوری بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

همچنین ارزش معاملات خرد سهام با افت ۲۲ درصدی به رقم ۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان رسید تا پس از یک روز وقفه بار دیگر به محدوده ۳ همت برگردد. با این حال می‌توان گفت دیروز وضعیت بازار بهتر از روزهای پیشین بود.

در روزهای پایانی اردیبهشت و با فرارسیدن فصل گرما ریسک محدودیت انرژی صنایع به ریسک‌های بازار اضافه می‌شود. با این حال کارشناسان معتقدند با نزدیک شدن به موعد انتشار صورت‌های مالی سالانه، عملکرد شرکت‌ها بر روند تغییرات قیمت سهام آنها حتما موثر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=95136
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما