• کد خبر: ۹۵۶۶۱
  • ۱۴۰۳-۰۳-۰۶ - : ۷:۴۴

پیش بینی بورس یکشنبه ۶ خرداد

رخ مثبت نماگرهای سهامی تنها یک روز معاملاتی دوام داشت. بازار سهام با وجود محدودیت نوسانی که با هدف جلوگیری از ریزش بازار و کنترل هیجانات، اعمال شده بود، به شکل دسته‌جمعی افت کرد. در راستای پیش بینی بورس اما کارشناسان امیدی به تحول جریان معاملات ندارند.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛  در پایان معاملات اولین روز کاری هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۷۴ درصدی، معادل ۱۵ هزار و ۶۷۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۹۸ هزار و ۴۷۰ واحدی قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با کاهش ۰.۶ درصدی (معادل چهار هزار و ۱۹۰ واحد) در پله ۶۸۹ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز شنبه، هزار و ۸۳۸ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز شنبه را ۵.۳ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس از خروج ۶۰۹ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳

معاملات روز ابتدایی هفته در شرایطی آغاز شد که محدودیت دو درصدی برای سهام مجدداً اعمال شد. این محدودیت با هدف جلوگیری از ریزش هیجانی بازار اعمال‌ شده تا اوضاع کمی آرام‌تر شود.

با وجود این، حداقل در جریان دادوستد‌های روز شنبه، این سیاست کارساز نبود و تابلو‌های بورسی به شکل دسته‌جمعی فرو ریختند. آن‌طور که از معاملات شنبه بر‌می‌آید، پول هوشمند فعلاً ترجیح می‌دهد بیرون از ریسک بازار باشد. چراکه با توجه به مشخص نبودن خط حرکتی سیاست‌ها، آینده بازارها نیز در ابهام است.

از سوی دیگر، سیاست‌های انقباضی و افزایش نرخ بازدهی بدون ریسک در اوراق خزانه اسلامی، صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی، عامل مهم رکود فعلی بازار به شمار می‌روند.

بازار سهام در شرایطی قرار گرفته که از یک سو با ریسک نامشخص بودن آینده مواجه است و از سوی دیگر رقبای جدی‌ای از نوع بازدهی بدون ریسک دارد. در چنین شرایطی پول خرد و کلان به سمت رقبای بازار سهام گرایش پیدا می‌کند و کسی حاضر به تحمل ریسک سرمایه‌گذاری سهام نیست.

کارشناسان معتقدند مثبت‌های بازار گذراست و با توجه به شرایط فعلی بازار، دوام چندانی نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=95661
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما