• کد خبر: ۹۵۶۸۳
  • ۱۴۰۳-۰۳-۰۶ - : ۱۲:۴۰

تهران همچنان در آستانه خشکسالی قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه تهران همچنان در آستانه خشکسالی قرار دارد، گفت: امسال میزان بارندگی ۱۷۵ میلی لیتر بوده و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۳ درصد کاهش داشته است.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ محسن اردکانی؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در دویست و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران، در خصوص عملکرد این شرکت در راستای اجرای ماده ۱۷ توضیحاتی ارائه کرد.

محسن اردکانی در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، یاد و نام این شهدا را گرامی داشت و برای آنان علو درجات را از خداوند متعال خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه آب تهران از ۵ سد تامین می‌شود، گفت: میزان بارندگی در تهران سالیانه ۲۸۰ میلیمتر است و بر اساس گزارشات هواشناسی در ۳ سال اخیر ما خشکسالی هواشناسی داشتیم و در این ۳ سال گستره بارندگی کمتر از ۲۸۰ میلیمتر بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه ۲۳ درصد آب کل کشور در تهران تولید و توزیع می‌شود، افزود: امسال میزان بارندگی ۱۷۵ میلیلیتر بوده و نسبت به میانگین بلند مدت ۳۳ درصد کاهش داشته و با وجود بارندگی‌های مطلوب کشور در تهران در آستانه خشکسالی هستیم.

اردکانی به میزان ذخایر سدها در شهریورماه سال ۱۳۹۸ به میزان ۹۱۸ میلیون متر مکعب اشاره کرد و گفت: اگر چه میزان ذخایر نسبت به سال قبل ۳۳ درصد بیشتر است، اما این به سد طالقان بر می‌گردد و دیگر سدها نسبت به سال‌های قبل به میزان ۱۰ درصد ذخیره کمتری دارد از این رو  باید ۵ هزار میلیارد تومان برای انتقال آب سد لار و سد طالقان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته با همکاری‌های شهرداری تهران و وزارت نیرو توانستیم شهر را با ۴۰۲ میلیون متر مکعب که در تاریخ آب بی‌سابقه است، مدیریت کنیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=95683
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما