• کد خبر: ۹۵۷۰۵
  • ۱۴۰۳-۰۳-۰۷ - : ۵:۵۳

نیروهای حماس با دمپایی، واحد ویژه یاهالوم را در شمال غزه اسیر کردند / صهیونیست ها درمقابل چادر آوارگان در غرب رفح را بمباران و سَر کودکان را قطع کردند

توضیح مهم: نیمه اول این یادداشت ظهر روز گذشته (یکشنبه ۶ خرداد) نگارش شده و نیمه دوم آن نیز صبح امروز (دوشنبه) پس از بمباران شبانه ی چادرهای اسکان آوارگان در غرب رفح، نوشته شده است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، تصاویر منتشره حاکی از آن است که رزمندگان مقاومت در نیروهای عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس) یک واحد از نیروهای تکاور ارتش اسرائیل از یگان یاهالوم (متخصص در جنگ سخت، خنثی سازی مواد منفجره و آزادسازی گروگان) را منهدم کرده و برخی از نیروهای آن را به اسارت گرفته اند.

روز (شنبه) رزمندگان مقاومت در یک عملیاتِ فریب، تیمی از تکاوران یگان یاهالوم ارتش اشغالگر را به درون یکی از تونل ها در شمال غزه کشانده و سپس این تیم را منهدم و نیروهای آنرا به اسارت درآورده اند.

نکته جالب توجه در این رابطه این است که با دقت در فیلم های منتشره دیده می شود که یکی از رزمندگان مقاومت، درحالیکه “دمپایی” به پا دارد یکی از تکاوران ارتش صهیونیست را دراختیار گرفته است.

عملیات روز شنبه ی نیروهای مقاومت در شمال غزه، پیامدهای قابل توجهی برای نتانیاهو و کابینه اش خواهد داشت:

۱_ در حالی که تجاوزِ اشغالگران صهیونیست به غزه وارد ۹ اُمین ماه خود می شود، عملیات روز گذشته در شمال غزه و جایی صورت گرفت که ماه ها ست به دنبال بمباران و موشک باران ارتش صهیونیست؛ تمام زیرساخت های شهری و “روی زمین” در آن تخریب شده و هیچ “ساختمان و سکنه” ای در این بخش از غزه وجود ندارد.

۲_ ارتش اسرائیل مدعی بود تمام زیرساخت ها و نیروهای حماس را در شمال غزه از بین برده است با این حال روز گذشته دقیقا در همین بخش؛ آموزش دیده ترین نیروهای ارتش اشغالگر توسط رزمندگان مقاومت کشته یا اسیر شدند.

۳_ “اسیر” شدنِ تعداد جدیدی از نظامیان صهیونیست توسط رزمندگان حماس درحالی که هنوز اسرای قبلی نیز در دست حماس قرار دارند؛ فشار مضاعفی را از طرف شهرک نشین ها و افراد ساکن در سرزمین های اشغالی به نتانیاهو و کابینه اش وارد خواهد کرد.

۴_ این وضعیت در حالی ست که “نتانیاهو” می داند با توجه به پرونده هایی که در حوزه فساد اقتصادی و همچنین عدم داشتن کارایی لازم در برابر عملیات طوفان الاقصی داشته است؛ به محض کنار رفتن از نخست وزیری رژیم اسرائیل و پایان مصونیت سیاسی، پرونده هایش به جریان افتاده و احتمال زندانی شدن وی نیز وجود دارد.

۱/۴_ به همین دلایل به نظر می رسد نتانیاهو تا جایی که بتواند به تجاوز و جنایت در غزه و سرزمین های اشغالی ادامه خواهد داد، مگر آنگه عوامل داخلی و خارجی موفق به “مهارِ” وی شوند.

۵_ نگارنده شخصا معتقد است “نتانیاهو” علاوه بر پیگیری منافع تندروترین طیفِ صهیونیست ها، هم اکنون منافع شخصی خود (ذکر شده در بالا) را نیز دنبال می کند و شاید با افزایش دامنه ی جنایت های خود در غزه؛ به دنبال معامله ای بزرگ است به گونه ای که فی المثل در معامله ای با آمریکا، تضمینی برای عدم پیگیری پرونده های باز یا حداقل عدم “محکومیتِ” خود دریافت کرده و بعد وارد روند صلح و پایان کشتار در غزه شود.

۶_ با این حال پایان کار نتانیاهو هرگونه که باشد، نکته ی حتمی آن است که “ایالات متحده مقاومت” اجازه ی نابودی جنبش حماس در غزه را به نتانیاهو نخواهد داد.

۷_ علاوه بر این توجه به “ماهیتِ حماس” و این نکته که این جنبش در برابر یک رژیم اشغالگر و با تکیه بر نیروهای مردمی شکل گرفته است؛ نشان می دهد که حتی اگر تمامی نیروهای فعلی حماس نیز در جنگِ جاری به شهادت برسند (موضوعی که غیرممکن است) کودکان فلسطینی در چند سال آینده نیروهای جدید جنبش مقاومتِ حماس را تشکیل خواهند داد.

۸_ درمجموع باید گفت در تمام سناریوهای ممکن، پایان جنگ فعلی پایانی بر عمر سیاسی نتانیاهو و صهیونیست های تندرو در رژیم موقت اسرائیل خواهد بود.

بخش دوم یادداشت: صبح امروز (دوشنبه)

جهنمی که صهیونیست ها در رفح خلق کردند

۹_ اخبار منتشره حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی شب گذشته چادرهای محل اسکان آوارگان فلسطینی در غرب رفح را با بمب های هزار پوندی، به شدت بمباران کرده است.

۱/۹_ تا کنون حدود ۵۰ نفر از مردم غزه که بیشترشان کودک و زن هستند، در این حمله به شهادت رسیده اند.

۲/۹_ “بالا بودنِ شدت حملات و بمباران در یک منطقه ی مسکونیِ بشدت متراکم و پرجمعیت”؛ صحنه های بسیار دردناکی را در غرب رفح خلق کرده است تا جایی که حتی امکانِ “مشاهده” ی تصاویر نیز برای مخاطبان وجود ندارد.

۳/۹_ در تصاویر دیده می شود که پدر فلسطینی، بدن کودک دو ساله اش را بلند کرده است درحالیکه “سَر” کودک دیده نمی شود و بدن، فاقد سَر است.

۴/۹_ تصاویرِ اجساد سوخته و بدن های تکه تکه شده درحدی غیرقابل تصور و تحمل است که از نظر اخلاقی و حرفه ای؛ امکان بازنشر آنها در این یادداشت وجود ندارد.

۵/۹_ حال باید تصور کرد که مردم غزه چگونه این “جنایاتِ” غیرقابل تصور را زندگی می کنند…

۵_ نگارنده فارغ از تحلیلِ میدان و چگونگی توازن قوا بین رژیم موقت صهیونیست و مقاومت؛ بر این باور است که آتشی که در غزه برافروخته شده و حجم و گستره ی این جنایتها “نسل” ی از فلسطینیان را تربیت خواهد کرد که جز به نابودی “اسرائیل/صهیون” رضایت نخواهند داد… این فراتر از مسئله ی تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=95705
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما