• کد خبر: ۹۵۷۳۹
  • ۱۴۰۳-۰۳-۰۷ - : ۸:۰۸

با خرید بوگاتی، یک پمپ بنزین هم دریافت می‌کنید!

وقتی مشتریان شما میلیون‌ها دلار برای یک هایپرکار هزینه می‌کنند، هیچ محدودیتی برای دریافت هزینه از خریداران برای ویژگی‌های اختیاری وجود ندارد.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ مت ریماک، مدیرعامل شرکت «بوگاتی ریماک»، ایده جالبی دارد که یک ایستگاه سوخت را به همراه خرید خودرو به مشتری ارائه کند.

این کارآفرین ۳۶ ساله کروات معتقد است که موتور احتراق داخلی هنوز آینده‌ای طولانی دارد؛ شاید نه با سوخت‌های فسیلی. همانطور که پیشنهاد می‌دهد باک‌ها می‌توانند با سوخت مصنوعی پر شوند. در سخنرانی خود در اجلاس آینده خودروی فایننشال تایمز در لندن، ریماک دیدگاه خود را این گونه بیان کرد: «شما حتی می‌توانید ایستگاه‌های سوخت زیبای بوگاتی را در خانه‌های مالکان با استفاده از سوخت‌های مصنوعی بسازید.»

اینکه مدیر ارشد شرکت موضوع سوخت‌های مصنوعی را مطرح کرده است، تعجب‌آور نیست. پورشه که ۴۵ درصد از سهام بوگاتی ریماک را در اختیار دارد، از دسامبر ۲۰۲۲ در یک کارخانه پایلوت در شیلی eFuel تولید می‌کند. این سوخت از آب و دی‌اکسید کربن با استفاده از انرژی بادی تولید می‌شود که به موتورهای احتراق داخلی اجازه می‌دهد تا عملیات تقریباً بدون ‌کربن‌دی‌اکسید داشته باشند.

این کارخانه قصد دارد تا اواسط دهه حدود ۱۴.۵ میلیون گالن در سال تولید کند و تا سال ۲۰۲۷ تولید را به ۱۴۵ میلیون گالن برساند. با این حال، در مقیاس بزرگ، این مقدار همچنان قطره‌ای در اقیانوس است، زیرا در حال حاضر حدود ۱.۴ میلیارد خودرو در جاده‌ها وجود دارد. با این حال، باید از جایی شروع کرد، درست است؟

با خرید یک دستگاه بوگاتی، یک پمپ بنزین هم دریافت می‌کنید!

ریماک به ارتباط با پورشه اشاره نکرد، اما این ایده چندان عجیب نیست که در چند سال آینده eFuel را در یک بوگاتی استفاده کنند. در نهایت، این خودروها در تعداد محدود ساخته می‌شوند (۴۵۰ ویرون و ۵۰۰ شیرون) و صاحبان آن‌ها به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین تقاضا چندان بالا نخواهد بود.

در یک یادداشت مرتبط، هایپرکار بعدی بوگاتی در ۲۰ ژوئن رونمایی خواهد شد و به عنوان یک مدل کاملاً جدید معرفی شده است. ریماک گفت که هیچ قطعه‌ای از مدل‌های نوورا یا شیرون به این مدل منتقل نشده است. او همچنین اشاره کرد که این خودرو دارای طراحی بیرونی تکاملی خواهد بود و در داخل آن “چیزهای دیوانه‌واری” وجود خواهد داشت که کیفیت را افزایش می‌دهد.

قطعه اصلی بدون شک موتور جدید V-۱۶ خواهد بود. این موتور قدرتمند طبیعی تقریباً ۴۰ اینچ طول دارد. ریمک گفت که این یک موتور کاملاً جدید است که بوگاتی قصد دارد “برای مدتی” از آن استفاده کند. عمر این موتور احتمالاً فراتر از سال ۲۰۳۵ خواهد بود، زمانی که اتحادیه اروپا فروش خودروهای جدید با انتشار آلاینده‌های مضر را ممنوع خواهد کرد، به شرطی که این ممنوعیت همچنان اجرایی شود. یک معافیت برای خودروهای با سوخت مصنوعی تحت فشار آلمان در نظر گرفته شده است.

این موضوع برندهای نخبگان برای فوق ثروتمندان را تشویق می‌کند تا به سرمایه‌گذاری در موتورهای احتراق داخلی ادامه دهند. خود مات ریمک گفت که مدل الکتریکی Nevera هنوز به فروش نرفته است زیرا مشتریان سطح بالا معمولاً موتورهای احتراق داخلی را ترجیح می‌دهند. استون مارتین به تازگی یک موتور جدید V-۱۲ با دو توربوشارژر و توان ۸۲۴ اسب بخار و ۷۳۸ پوند فوت را معرفی کرده است، بنابراین می‌توان گفت که موتورهای معمولی با حجم بزرگ به این زودی‌ها از بین نمی‌روند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=95739
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما