• کد خبر: ۹۵۷۶۷
  • ۱۴۰۳-۰۳-۰۷ - : ۱۱:۵۵

تلاش برای کاهش وابستگی در صنعت مس

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از افزایش سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر (CVC) به منظور حمایت بیشتر از تحقق سیاست ساخت داخل در صنعت مس و توسعه زنجیره مس خبر داد.

تلاش برای کاهش وابستگی در صنعت مس

 به گزارش اقتصاد سالم ؛  دکتر حسین مدرس خیابانی در جلسه قرارگاه دانش‌بنیان و ساخت داخل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار کرد: هدف از افزایش سرمایه صندوق CVC از ۵۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان حمایت از طرح‌های با ریسک بالا در حوزه توسعه زنجیره مس و صنایع پایین‌دستی آن توسط سرمایه‌گذاران بخش مردمی، تعاونی و خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه اساسنامه صندوق CVC باید محدود به توسعه زنجیره مس و صنایع پایین‌دستی آن باشد، افزود: طرح‌هایی که در این زمینه اجرا می‌شوند، مورد حمایت شرکت ملی مس قرار خواهند گرفت تا از دستاوردهای آن در مسیر توسعه فعالیت‌ها و بهبود فرآیندهای موجود استفاده شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص توانایی تولید برخی درایو تیکنرهای خمیری در داخل کشور و صرفه جویی ۵۰۰ هزار یورویی از عدم واردات این محصول افزود: باید با کمک مجموعه همکاران در مجتمع‌ها و شرکت‌های تابعه، از علم و دانش نخبگان حمایت و با تولید قطعات و سایر تجهیزات مورد نیاز صنعت مس در داخل کشور، صرفه جویی ارزی را رقم زد.

در ادامه این جلسه، حسین محققی مدیر مجتمع مس سرچشمه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای ساخت داخل قطعات و تجهیزات زنجیره مس و تقویت فعالیت کارگاه‌های ساخت این مجتمع در سال ۱۴۰۲ ارائه کرد و سپس طرح های پیشران در حوزه ساخت داخل، شامل استخراج هیدرومتالوژی مس، تصفیه پساب، استخراج مس از کنسانتره سولفیدی و استحصال فلزات گران بها و عناصر نیمه هادی از لجن آندی مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=95767
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما