• کد خبر: ۹۹۱۳
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۴ - : ۱۳:۳۳

در فولاد مبارکه اصفهان چه خبر است!؟

حجم بالای مخالفت برخی رسانه ها با طرح مجلس برای تحقیق و تفحص از عملکرد فولاد مبارکه اصفهان، ابهام برانگیز و ایجادکننده شائبه فعالیت جریانی خاص برای مقابله با وظیفه نظارتی مجلس در این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری «اقتصاد سالم»، تحقیق و تفحص حقّ مجلس و مهم‌ترین ابزار نمایندگان مردم برای نظارت بر عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها و دفاع از حقوق ملت است.

در چنین شرایطی اما در چند ماه اخیر درخواست برخی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شفاف‌سازی وضعیت این شرکت، مطرح بوده اما نکته عجیب و ابهام‌برانگیز همزمان با این درخواست‌ها؛ جریانی است که در برخی رسانه‌ها شکل گرفته و به انحا مختلف سعی دارد تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را اقدامی «نادرست، غیرلازم، سیاسی، برخلاف مصالح و حتی همنوایی با دشمنان خارجی»! نشان دهد.

نکته عجیب در این جریان رسانه‌ای، طیف، تعداد بالا و تنوعِ رسانه‌هایی است که در دفاع از عملکرد «فولاد مبارکه اصفهان» و مخالفت با طرح مجلس برای «تحقیق و تفحص» و شفاف‌سازی عملکرد این شرکت؛ به میدان آمده‌اند که اتفاقا همین موضوع سیگنال و هشداری برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که طرح خود را با جدیتِ بیش‌تری پیگیری کرده و با اجرای تحقیق و تفحص، وضعیت موجود در این شرکت را شفاف کنند.

آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است!؟/ فولاد مبارکه اصفهان باید از تحقیق و تفحص مجلس استقبال کند

در همین زمینه ۲۶ آذرماه سید ناصر موسوی لارگانی – عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی – در توئیتی از تصویب طرح تحقیق و تفحص از مجتمع فولاد مبارکه در کمیسیون صنایع مجلس خبر داده و اشاره کرد که «گرد و خاک رسانه‌ای هم مانع نمایندگان برای تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه نشد».

وی در این توئیت نوشت: «گفته بودم با گرد و خاک و تخریب رسانه‌ای نمی‌توانید بر فساد بزرگ در فولاد مبارکه سرپوش بگذارید. اعضای محترم کمیسیون صنایع با دیدن اسناد و شنیدن گزارش، به عمق فساد و سوءمدیریت در بزرگ‌ترین مجتمع فولادی کشور پی‌ برده و به تحقیق و تفحص رأی قاطع دادند».

در این زمینه و ابهامات و حواشی موجود پیرامون طرح تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه اصفهان، باید توجه کرد که اصولا «آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است»!؟

با توجه به اینکه فولاد مبارکه اصفهان از نظر میزان گردش مالی، میزان اشتغال و…، یک اَبَر بنگاه ملی است و عملکرد آن در سطح کشور تاثیرگذار است؛ این پایگاه خبری در حال پیگیری این موضوع بوده و جزئیات بیشتری را در این زمینه منتشر خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=9913
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. فخرالدین گفت:

    دوست عزیز محورهای تحقیق دارای ابهام هستش و بیشتر به برخورد شخصی شباهت داره

  2. خانم عابدی گفت:

    دوست عزیز همان طور که نویسنده محترم گفتن “آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است!؟”

دیدگاه شما