• کد خبر: ۶۳۱۷
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۳ - : ۱۶:۳۴

انتقاد رهبری از گرانی های اخیر/ مقصرِ “تنظیم بازار” کیست؟

“وزارت صمت، سازمان حمایت و اتاق اصناف” باید پاسخگو بوده و اعلام کنند که در انجام وظایف خود به ویژه “تنظیم بازار” و جلوگیری از گرانی؛ چه قصوری داشته اند که باعث افزایش قیمت برخی از کالاها شده؛ تا جایی که واکنش و انتقاد مقام معظم رهبری را هم به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، امروز (سه شنبه ۱۳ آبان ماه) رهبر معظم انقلاب به مناسبت میلاد حضرت رسول اعظم (ص) به صورت زنده با مردم سخن گفتند.

ایشان در بخشی از سخنان شان به گرانی اخیر برخی کالاها اشاره کرده و فرمودند:” گرانی های اخیر واقعا توجیه ندارد. بسیاری از این گرانی ها، باید علاج شود و قابل علاج است. باید مسوولان با هماهنگی علاج کنند. گرانی از گوشت قرمز و گوشت مرغ و گوجه فرنگی بگیرید تا پوشک بچه؛ این گرانی ها، گرانی های بی دلیلی است و هیچ استدلالی پشت آنها وجود ندارد و جنس هم هست. اگر هماهنگی باشد، هم وزارت صمت، هم مسوولان تعزیرات، هم بسیج و هم دستگاه های دیگری که مرتبط با قضیه هستند، هم گمرک و دیگران؛ همکاری کنند با یکدیگر و این مشکل را از جلوی پای مردم بردارند. اینها همه اش قابل کنترل است و با مدیریت هماهنگ دستگاه ها، این مشکلات قابل حل شدن است”.

انتقاد رهبر معظم انقلاب از عدم هماهنگی دستگاه های مسوول برای حل مشکل گرانی برخی از کالاها در حالی است که مسوولیت اصلیِ “تنظیم بازار” در این زمینه برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و همچنین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق اصناف است.

بنابراین در چنین شرایطی این دستگاه ها باید پاسخگو بوده و اعلام کنند که برای انجام وظایف خود و به ویژه “تنظیم بازار” و جلوگیری از گرانی، چرا اقداماتشان موثر نبوده و افزایش قیمت برخی کالاها را به دنبال داشته است، تا جایی که نارضایتی و واکنش مقام معظم رهبری را هم به دنبال داشته است.

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” برحسب وظیفه ذاتی، حرفه ای و رسانه ای خود؛ این موضوع را از مسوولان وزارت صمت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق اصناف تهران و ایران پیگیری و نتیجه را برای آگاهی مردم، اعلام خواهد کرد.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=6317
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما