• کد خبر: ۷۱۷۰
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۵ - : ۱۸:۰۰

دهان رییس مجلس را می خواهید ببندید!؟

رییس کل بانک مرکزی در نامه ای سرگشاده به رییس مجلس تاخته و از عملکرد خود دفاع کرده است. از ایشان باید پرسید؛ اصولا کارنامه دلارِ تا ۳۲ هزار تومانی جای دفاع دارد!؟ از آن گذشته آیا رییس مجلس کشور اجازه انتقاد از بانک مرکزی را ندارد که اینگونه با نامه سرگشاده و رسانه ای، به او می تازید؟

قالیباف: گرانی ها در کشور به جورجیا، میشیگان و آریزونا ارتباطی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، امروز صبح محمدباقر قالیباف _ رییس مجلس شورای اسلامی _ در نطق پیش از دستور خود اشاره ای به انتخابات اخیر آمریکا کرده و به درستی اظهار کرد که “تصمیمات ما در بخش مسکن، بورس، کالاهای اساسی، گمرک، سیاست‌های پولی و بانکی، نظام بودجه ریزی، اختصاص ارز ترجیحی، سوداگری در بازارهای ارز و طلا و خودرو، بی‌تفاوتی نسبت به گرانی‌ها و رها کردن بازار و بی‌توجهی به تولید ملی؛ به پاستور، بهارستان و باب همایون و میرداماد ارتباط دارد و نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا.”

رییس مجلس همچنین یادآوری کرد که باید از چشم دوختن به خارج برای حل مشکلات اقتصادی کشور خودداری کرده و سومدیریت ها را برطرف و نسبت به تقویت تولید داخل اقدام کرد.

این اظهارات اما به مذاق عبدالناصر همتی _ رییس کل بانک مرکزی _ خوش نیامد چرا که وی بلافاصله چند ساعت بعد از اظهارات قالیباف، نامه ای سرگشاده به رییس مجلس نوشته و آن را رسانه ای هم کرد. وی در این نامه از قالیباف انتقاد کرده که چرا در دادن آدرس مشکلات اقتصادی کشور، به خیابان میرداماد (محل استقرار برج بانک مرکزی) اشاره کرده است!

عبدالناصر همتی: این مطلب را القاء فرمودید که اگر در جستجوی دلایل مشکلات اقتصادی هستید در کنار بقیه بخش‌ها در میرداماد (بانک مرکزی) هم باید آن را جست و نه در جورجیا و آریزونا.

همتی همچنین اشاره قالیباف به خیابان میرداماد را “کشاندن بانک مرکزی به مسائل سیاسی و حاشیه ای دانسته” و از دستاوردهای بانک مرکزی سخن گفته است.

در این شرایط این پرسش از رییس کل بانک مرکزی وجود دارد که آیا ایشان انتظار دارند رییس مجلس کشور، دهان خود را بسته و از تحلیلِ شرایط اقتصادی و نقد بانک مرکزی هم خودداری کند!؟

سوال مهمتر از جناب آقای همتی که اینگونه به رییس مجلس کشور تاخته و یکسویه از عملکرد خود دفاع کرده اند این است که آیا واقعا و انصافا، کارنامه و مدیریتی که در آن نرخ دلار تا حدود ۳۲ هزار تومان هم بالا رفت، جای دفاع دارد!؟

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=7170
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما