• کد خبر: ۱۶۰۴۶
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۶ - : ۱۳:۰۸

تکلیفِ رییس جمهورِ آینده با دخترانِ شُل حجاب چیست!؟

زمانی که ژنرالِ شهیدِ این مردم در سخنرانی اش گفت “همان دخترِ کم حجاب، دخترِ من است”، شاید جمله اش به مذاقِ برخی انقلابی ها خوش نیامد، اما انقلابی های وطن پرست در عمل نشان داده اند که پیرو راه و اندیشهِ فرمانده خود و سربازِ مردم ایران هستند.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، کسی که توانست این کُهن سرزمین را در ۳ دهه اخیر در جهنّمِ خاورمیانه از شرِّ گروه های تروریستی و درنده خویی همچون طالبان، القاعده، داعش، پان ترکها، پان عربها، پان کردها و عملیاتهای تروریستیِ کشورهای ایران ستیز حفظ کند، ژنرال قاسم سلیمانی بود.

وی علاوه بر این در اندیشه احیای تمدن و قدرتِ ایرانِ قدیم بود و در همین راستا در تلاشی ۳۰ ساله موفق شد با گسترشِ مرزهای فرهنگی، تمدنی و دفاعی ایران به کشورهای جدا شده از این سرزمین و با افزایش شدیدِ نفوذ و اقتدارِ این سپهرِ معنوی در منطقه، ایران را به قدرت برترِ منطقه و قدرتی ضربه ناپذیر در جهان، تبدیل کند.

همین نقش بود که باعث شد دی ماه سال ۱۳۹۸، دونالد ترامپ رییس جمهوری روان پریشِ آمریکا اسیر فشارهای اسرائیل و دلارهای سعودی شده و دستور ترورِ ژنرال شهید را در فرودگاه بین المللی بغداد در مکان و موقعیتی غیرنظامی، صادر کند.

اما ژنرال سلیمانی علاوه بر نبوغ ویژه در عملیات های نظامی و دفاعی، خصوصیت خاص دیگری نیز داشت که دغدغه و علاقه بسیار و پایبندی بالایش به منافع تمامِ ایرانی ها بدون توجه به برخی دسته بندی های کاذب بود.

وی در یکی از سخنرانی های معروفش با نقد و ردِّ برخی دسته بندی ها مبنی بر خودی و ناخودی، تاکید کرد که “… همان دخترِ کم حجاب، دختر من است…” و نشان داد برخی دسته بندی ها را قبول ندارد.

جای خوشبختی ست که در آستانه انتخابات قریب الوقوع و سرنوشت سازِ ریاست جمهوری ۱۴۰۰، بررسی عملکرد کاندیداهای فعلی نشان می دهد که ۱ کاندیدا که اتفاقا او نیز همچون ژنرال سلیمانی، سپاهی ست، پیرو همین مسلک و منشِ ژنرالِ شهید بوده و در راستای پیشرفت ایران و ایرانی به برخی دسته بندی های کاذب توجهی ندارد.

در این زمینه اخیرا طرفدارانِ برخی کاندیداهای اصولگرا در انتخابات، عکسی از “سعید محمد” فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا را منتشر کرده اند که در آن در مراسمی وی در حالِ اهدایِ لوح تقدیر به چند دختر جوان است که البته حجابی اصطلاحا شُل و نه چندان کامل دارند.

این افراد همین موضوع را دستاویز حمله به “سعید محمد” و زیر سوال بردنِ تَدَیُّن و پایبندیِ وی به ارزشها قرار داده اند؛ در حالیکه باید گفت همین عکس نشان می دهد که “محمد” خوشبختانه راهِ فرمانده شهیدش ژنرال سلیمانی را ادامه داده و در راه پیشرفت و توسعه این مملکت، به این دسته بندی ها، اعتقاد و توجهی ندارد.

در این حوزه اتفاقا باید ترسید از کاندیداهایی که ظاهرا “سوپرانقلابی” هستند و اهداف را اشتباه می گیرند و همچنین باید ترسید از قطبِ مقابل و مخالف آنها، یعنی “اصلاح طلب نما” هایی که تجربهِ ۳ دهه اخیر نشان داده؛ به نامِ دفاع از مردم و حقوقِ مردم، مشغولِ شناگری و پر کردنِ جیب خود از ثروت، قدرت و شهرت بوده اند و در یک نمونه در دولت فعلی خودشان هم اکنون رییس جمهور و معاون رییس جمهور و… هستند و برادران شان به دلیل فساد مالی، در زندان به سر می برند!

این وضعیت نشان می دهد که راه توسعهِ ایران از “اعتدال و ایران پرستی” می گذرد، البته نه اعتدالی که سردمدارِ آن یک سال و نیم است که از ترس کرونا، برخی از امور کشورداری را هم تعطیل کرده است؛ بلکه اعتدالی همچون ژنرال قاسم سلیمانی که تمامِ ۴۱ سال عمرِ خود در تاریخِ جمهوری اسلامی را برای دفاع از امنیت و ناموسِ ایرانی، در بیابان های ایران و عراق و سوریه و… در گرما و سرما در جلوی گلوله های دشمن گذراند و در آخر نیز به دست همین دشمن به شهادت رسید و همین کارنامه نشان می دهد که از هر انقلابی ای؛ انقلابی تر و ارزشی تر است اما با ردِّ برخی دسته بندی ها صراحتا تاکید کرد “… (این که می گویند) من و آدم‌های خودم. من و رفقای خودم. من و مریدهای خودم. این بی‌حجاب است، این باحجاب است. این اینجوریه. این اون جوریه. این چپ است، آن راست است، این اصلاح‌طلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید!؟… همان دخترِ کم حجاب، دختر من است… دختر ما و شماست”…

 

در همین رابطه به برخی از مسوولان که بعد از شهادت ژنرال سلیمانی، عکسِ وی زینت بخشِ دفاتر و اتاق های شان شده است باید یادآوری کرد که نمی شود “عکسِ حاج قاسم سلیمانی را بر دیوار گذاشت اما عکسِ تفکراتِ وی عمل کرد”.

ژنرال سلیمانی به صراحت اعلام کرد که دسته بندی های خودی و غیرخودی، کم حجاب و باحجاب و… را قبول ندارد و حال فردی از سربازانِ وی به نام سعید محمد، پا جای پای او گذاشته است.

بنابراین این مسوولان در راستای عمل به اندیشه و سیره “حاج قاسم سلیمانی”؛ از پدیده ای همچون “سعید محمد” که با همان تفکر به میدان آمده است، حمایت کنند نه اینکه با بهانه هایی درصدد تخریب و نفیِ وی برآیند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=16046
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. محمد رضا ابریشمی گفت:

    سلام علیکم
    درمثل مناقشه نیست
    مالک اشتر درتایید موسی اشعری اشتباه کرد ..درصورتیکه مولا علی علیه سلام این خر مقدس را قبول نداشت واو باعث مولاعلی حکمیت را قبول کند وسرانجام درجنگ صفین عملا علی جنگ را باخت
    محمد بن ابوبکر وقتی فرماندار مصر بود درمقابل لشکر فرستاده معاویه اشتباه کرد ومولا علی اورا سرزنش کرد وسرانجام لشکر معاویه او شهید کردند
    کمیل بن زیاد اشتباه کرد مولا علی اورا توبیخ کرد
    حالا چه شهید سلیمانی وچه سعید محمد هردو اشتباه میکنند چون بی حجابی دراسلام حرام است واحدی حق ندارد حرام خدا را حلال کند
    ما همه را جذب میکنیم ولی بدون گناه وخلاف دینی

  2. حمدالله گفت:

    سلام
    ایشان نگفتن دختر بدون حجاب، بلکه گفت دختر کم حجاب

  3. محمود گفت:

    اولا مالک تائید نکرد.‌ ابوموسی از بزرگان مردم یمن بود و طایفه یمنی ها گفتند یکی از ما باید بره مذاکره کنه مگرنه سرما کلاه میره. و سپاه حضرت، ابوموسی را تحمیل کردن..
    محمد ابوبکر هم اشتباه نکرد. از توانش خارج بود. حضرت هیچ سرزنشی نکرد اورا و اتفاقا دلجویی کرد بعد از مصر از او..
    در مورد مالک هم وقتی حضرت مالک رو روانه مصر کرد فرمود مالک حتی اگر من توصیه ای نکنم تو خودت به تنهایی هر کاری بکنی مورد تائید ما هستی(این جمله ثبت است در روایات)

  4. اسماعیل گفت:

    سلام وارادت
    بی حجاب با بد حجاب تفاوت دارد.اندکی تامل لطفا

  5. اسماعیل گفت:

    فیلمی از حضرت آقا هست در این باره توضیح داده اند در صورت امکان ارسال میکنم در این فیلم به صراحت و مستدل تفکرات افراطی در مورد حجاب نقد می شود.

  6. احمدرضا قادری گفت:

    هیچ جای قرآن به طور دستور و حکم درباره حجاب صحبت نشده و در مواردی به صورت پیشنهاد ( بهتر است که…)
    و یا تشویق (… تا در امان باشید…) در قرآن آمده.
    و همان طور که حضرت رسول(ص) گفته اند، دین اسلام دین جبر نیست.
    در ثانی.
    هرگز به شهید توهین نکنید.
    چرا که والا ترین مقام پس از معصومین اند.
    قاری، حافظ، کاتب و مدرس قرآن.
    سرباز حضرت آقا در سوریه.
    والسلام.

  7. به اسماعیل گفت:

    مولایمان امیرالمؤمنین علی (سلام الله علیه) می‌فرماید:
    و بدان که هر ظاهری باطنی متناسب با خود دارد، آنچه ظاهرش پاکیزه، باطن آن نیز پاک و پاکیزه است و آنچه ظاهرش پلید، باطن آن نیز پلید است.[۱] پس جمله ای که می گوید عیب اودر ظاهر است چرته

    در قرآن مجید هم‌؛ آمده است:

    وَالَّذِی خَبُثَ لاَ یَخْرُجُ إِلاَّ نَکِدًا[۲]
    امّا سرزمین‌هاى ناپاک (و شوره‌زار)، جز گیاه اندک و بى‌ارزش، از آن نمى‌روید.

  8. ل گفت:

    پس چرا بقیه نظراتم را تایید نکردی

دیدگاه شما