• کد خبر: ۱۶۴۲۴
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۱ - : ۱۳:۴۵
یک روزنامه نگار خبر داد:

ورود مردان به واگنِ زنان در متروی تهران

یکی از زنانِ روزنامه نگار از مشاهدات روزانه خود در خطوط حمل و نقل متروی تهران در چند هفتهِ اخیر؛ برای “اقتصاد سالم” نوشته و خواستارِ عمل به قانون و توجه مسوولان شرکت مترو به وظایفشان شده است.

وی نوشته است:” با توجه به اینکه همه مسوولان اعلام می کنند که همه باید از کوچک و بزرگ و پیر و جوان، پروتکل های بهداشتی را در همه مکان ها و به ویژه حمل و نقل عمومی رعایت کنیم، اما چند هفته است که شاهد بی نظمی های متعددی در این زمینه در مترو که مهمترین وسیله حمل و نقل عمومی پایتخت است هستیم.

بدین گونه که به محض آنکه مترو وارد ایستگاه صادقیه می شود تا مسیر را به سمت ایستگاه فرهنگسرا ادامه دهد، از همان ابتدایِ ایستگاه مسافران مرد به دلیل ازدحام جمعیت در واگن های مردانه، به سمت واگن های زنانه رفته و با هجومِ بی وقفه وارد این واگن می شوند که مختصِ بانوان است و مردان نباید وارد آن شوند.

حضور و ورودِ بی رویه مردان به بخش بانوان باعث شده که خانمها در فضای کم و به طور فشرده در کنار یکدیگر، در این ایام کرونایی قرار بگیرند که همین فضای نامناسب باعث می شود احتمالِ ابتلای مسافران به بیماری کرونا بیشتر شود.

این در حالی است که هیچ مامور یا مسوولی از کارکنان مترو در هیچ کدام از ایستگاه های صادقیه تا امام خمینی (ره) حضور ندارند تا اقدام به خروج آقایان از واگن بانوان کنند.

یک روزنامه نگار زن: مسوولان متروی تهران به وظیفه خود عمل نمی کنند/ این عکس آرشیوی ست

هچنین لوکوموتیوران ها و راهبرهای قطار مترو هم وقتی با فشار دادنِ دستگاه نصب شده در داخل واگن، از موضوعِ حضور آقایان که تعدادشان بسیار است و فضای زیادی را از واگن خانمها به خود اختصاص می دهند، مطلع می شوند، متاسفانه یا جواب نمی دهند و یا با بی اعتنایی از کنار این موضوع رد می شود و اخطارهای مداوم به راهبر مترو هم دردی دوا نمی کند.

وقتی موضوع را از مسوولان مترو که در بخش ایستگاه امام خمینی (ره) مستقر هستند پیگیری و پرس و جو می کنی، فقط به این جمله اکتفا می کنند که “به خاطر شرایط دور کاری، نیروهایمان که باید در سکوهای ایستگاه ها باشند در سر کار حضور ندارند”. وقتی هم به اعتراض به آنها می پردازی با لحنی نامناسب پاسخ می دهند و اصلا توجهی به سلامت مردم ندارند”.

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” آماده دریافت و انتشار پاسخ و توضیحات شرکت متروی تهران در این رابطه است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=16424
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما