• کد خبر: ۱۶۴۶۸
  • ۱۴۰۰-۰۲-۰۲ - : ۱۹:۱۱

مردم در تنگنای معیشت، روحانی در هَپَروت

رییس جمهوری اظهار کرده بهتر است سبد تغذیه مردم از گوشت قرمز و مرغ به سمتِ آبزیان و ماهی تغییر کند.
به نظر می رسد در حالی که بخش قابل توجهی از مردم در تنگنای معیشت هستند، حسن روحانی در “هَپَروت” (عالم رویا و بی خبر از واقعیات) به سر می برد.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، در دولت روحانی ابتدا در سال ۱۳۹۷ “گوشت قرمز” به شدت افزایش قیمت یافت و به کیلویی بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسید.

در آن زمان راهکار برخی برای حل مشکل، توصیه مردم به خوردنِ گوشت مرغ به جای گوشت گوساله و گوسفند بود.

اما مدتی بعد در سال ۱۳۹۹ قیمت مرغ نیز چنان پرواز کرد که خرید آن از توان تعداد قابل توجهی از مردم خارج شد و این بار مردم مانده بودند که به جای گوشتِ مرغ، چه گوشتی را باید جایگزین کنند!؟ آن هم در شرایطی که قیمت حبوبات به عنوان پروتئین گیاهی نیز به شدت افزایش یافته است.

در چنین شرایطی امروز رییس جمهور روحانی در اظهاراتی خواستار استفاده مردم از گوشتِ آبزیان و ماهی به جای گوشت قرمز و مرغ شده است. این در حالی ست که گوشت بیشتر آبزیان نیز یا هم قیمت یا بعضا بسیار گران تر از گوشتِ قرمز است.

قیمت انواع ماهی شمال، جنوب، پرورشی و منجمد

برخی از مردم در شبکه های اجتماعی درواکنش به سخنان رییس جمهوری و راه حل وی برای ماجرای گوشت و مرغ، به گرانی قیمت انواع ماهی و آبزیان اشاره کرده و به این اظهارات انتقاد کرده اند.

در چنین شرایطی به نظر می رسد رییس جمهوری از واقعیت های جامعه خبر ندارد و در عوالم هَپَروت و رویا به سر می برد. ظاهرا رییس جمهوری وضعِ معیشت مردم را با وضع خود و وزرایش در دولت، که اکثرا در شمالی ترین نقطه تهران ساکن هستند، مقایسه می کند.

امیدواریم در چند ماهه باقیمانده از عمر دولت، رییس جمهوری از خواب بیدار شده و نگذارد وضعِ معیشت مردم از این خراب تر شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=16468
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما