• کد خبر: ۳۳۶۹۸
  • ۱۴۰۰-۱۰-۳۰ - : ۱۱:۰۵
با پیگیری های رسانه ی فسادستیز

مدیرعامل متخلف ذوب آهن اصفهان برکنار شد + توضیحات تکمیلی

پس از حدود ۴ ماه پیگیری رسانه ی فسادستیز و افشای تخلفاتِ منصور یزدی زاده _ مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان _ وی از سِمَت خود برکنار شد.

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” اولین بار در تاریخ ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۰ با انتشار گزارشی با تیتر “ذوب آهن اصفهان، عابربانکِ نیروهای ضدِّ نظام شده است“؛ پرونده ی تخلفاتِ این مدیرِ ارشدِ دولتی باقی مانده از دولت تدبیر و امید را باز کرد.

در این خبر گزارش شد که اطلاعات و اسناد رسیده به این پایگاه خبری نشان می دهد “یزدی زاده” مدیرعامل کارخانه ذوب آهن اصفهان این شرکت بزرگ دولتی را به اسپانسر و عابر بانکِ احزابِ تندروی شِبهِ برانداز و رسانه های آنها تبدیل کرده است که جایگزین احزابِ منحله و غیرقانونی ای همچون جبهه ی مشارکت پس از فتنه ی ۸۸ شده اند.

همچنین اشاره شد که مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان به همین اقدامات بسنده نکرده و علاوه بر آن پرسنل و کارمندانِ ایثارگر، رزمنده، جانباز و بازماندگان دوران دفاعِ مقدس در شرکت ذوب آهن اصفهان که منتقد وی و مخالفِ اقداماتش بوده اند را در طول این سالها به طرز ظریف و موذیانه ای تصفیه، بایکوت و منزوی کرده است.

این گزارش به مذاقِ مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان خوش نیامد به گونه ای که دستورِ شکایت از رسانه ی افشاگر را صادر کرد.

اما اتفاق عجیب و تاسف برانگیز و خیانت آمیزِ صورت گرفته از سوی مدیریت شرکت ذوب آهن اصفهان در این شکایت؛ سوءاستفاده و استفاده ابزاری از جایگاهِ رفیع و والای مقام معظم رهبری و مصالح و منافع ملی، برای تبرئه ی خود و پرونده سازی برای این پایگاه خبری در دادگاه بود.

شرکت ذوب آهن اصفهان در متن شکایتنامه اش خطاب به دادستان دادسرای انقلاب شهرستان لنجان در استان اصفهان، نوشته بود:” به استحضار می رساند اخیرا پایگاه خبری اقتصاد سالم اقدام به نشر اکاذیب و افترا علیه این شرکت و مدیران آن نموده که در این برهه زمانی چنین اقداماتی خلافِ منویات مقام معظم رهبری و برخلاف مصالح کشور و موجب بی انگیزه شدن مدیران در جهت خدمت می گردد… لذا ضمن اعلام شکایت؛ تعقیب، رسیدگی و مجازات مسئولین و عاملان انتشار این خبر مورد استدعا می باشد”.

این موضوع مجددا در گزارش دیگری اطلاع رسانی شد.

افشاگری های “اقتصاد سالم” واکنشِ خشمگینانه ی “منصور یزدی زاده” را به دنبال داشت به گونه ای که این بار عواملِ شرکت ذوب آهن اصفهان با برقراریِ تماس با وزارتِ فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش کردند اقتصاد سالم را “فیلتر” و از دسترس خارج کنند! که خوشبختانه تمام این توطئه ها، با لطف خدا و درایت و ذکاوت مسئولان در دستگاه ها و سازمان های ذی ربط؛ خنثی شد.

درنهایت پایگاه خبری “اقتصاد سالم” خبرهای دیگری از تخلفات مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان منتشر کرد که ماحصل آن ۲ شکایت قضاییِ منصور یزدی زاده از این پایگاه خبری ست که هم اکنون در دستگاه قضایی در دستِ رسیدگی است.

در این شرایط جدیدترین اطلاعات رسیده به این پایگاه خبری نشان می دهد که در جلسه ی برگزار شده با حضور مسئولان مرتبط، منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان از سِمَت خود برکنار شده است.

به زودی نامِ مدیرعامل جدید این شرکت اعلام می شود.

مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید شرکت ذوب آهن اصفهان به زودی در محل این شرکت برگزار می شود.

تلاش ذوب آهن اصفهان برای تطمیعِ رسانه ی افشاگر

اقدام مقاماتِ مسئول و برخورد با مدیرِ متخلفِ بازمانده از دولت بنفش در حالی ست که پیش از این شرکت ذوب آهن اصفهان سعی کرده بود با تطمیع؛ پایگاه خبری “اقتصاد سالم” را با خود همراه کند.

شرح ماجرا را در خبر زیر بخوانید:

با تطمیع و تهدیدِ رسانه ی افشاگر؛

ذوب آهن اصفهان خواستار حذفِ خبرهای انتقادیِ منتشره از مدیرعاملش شد!

سه نفر از عواملِ شرکت ذوب آهن اصفهان ابتدا با وعده و تطمیع و بعد با تهدید؛ تلاش کردند سردبیر پایگاه خبری “اقتصاد سالم” را مجبور به حذف خبرهای افشاگرانه و انتقادیِ منتشره درباره ی مدیرعامل این شرکت، بکنند.

۲ روز پیش (شنبه ۲۹ آبان) ۲ نفر از عواملِ شرکت ذوب آهن اصفهان طی تماس های تلفنی مکرر با سردبیر پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، خواستار برگزاری جلسه ای حضوری و دیدار با وی شدند.

این جلسه ساعت ۱۱:۴۵ روز گذشته (یکشنبه ۳۰ آبان) با حضور سه نفر از عواملِ اعزامی شرکت ذوب آهن اصفهان (با مشخصات آقایان ع ح غ / م ا / ح ع)، به مدت ۱ ساعت و ۴۸ دقیقه در شهر تهران، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه افراد یاد شده تلاش کردند با تطمیع و دادنِ وعده ی همکاری و حمایت از پایگاه خبری “اقتصاد سالم”؛ سردبیر این رسانه را راضی به حذفِ خبرهای انتقادیِ و افشاگرانه ی منتشره درباره ی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، بکنند.

در این رابطه آنها خطاب به سردبیر “اقتصاد سالم” اظهارات و کُدهایی مبنی بر وعده و تطمیع مطرح کردند که برخی از آنها به شرح زیر است:” آقا ما می خواهیم با شما دوست باشیم؛ چه کار باید بکنیم؟… ما برای تعامل و همکاری با سایت اقتصاد سالم آمده ایم… تشریف بیاورید اصفهان، ۲ روز از کارخانه ذوب آهن بازدید کنید… با خانواده تشریف بیاورید اصفهان… چرا دشمنی! چرا دوستی نه!؟… ما از رسانه ها حمایتِ مالی می کنیم…”

آنها حتی در این زمینه یکی از پیشکسوتان و بزرگان رسانه ای و مطبوعاتی استان اصفهان را واسطه کرده و در حین جلسه با وی تماس تلفنی برقرار کرده و از او خواستند ریش سفیدی کرده و واسطه ی آنها با پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، برای به قول خودشان دوستی و تعامل! و رسیدن به اهداف شان شود…

در این زمینه آقای (نام نزد رسانه محفوظ است) در صحبتهای خود خطاب به سردبیر “اقتصاد سالم” عنوان کرد “خطا و اشتباهِ مدیریت نباید باعث آسیب دیدنِ کارخانه و تولید شود”، که سردبیر اقتصاد سالم نیز در پاسخ تاکید کرد حفاظت و حمایت از تولید و اشتغال در کشور، جزو چارچوب های کاری این رسانه بوده و یکی از اهدافِ اصلیِ مبارزه با فساد، حمایت از تولید است.

در ادامه سردبیر پایگاه خبری اقتصاد سالم خطاب به عواملِ اعزامیِ شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرد که افشای فساد و مبارزه با تخلفاتِ مدیرانِ دولتی؛ حسبِ دستوراتِ مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت سیزدهم مبنی بر “ضرورت تمرکز این دولت بر مبارزه با فساد و احیای اعتماد مردم به دولت”، صورت می گیرد.

در نهایت با ادامه ی صحبتها و مقاومت سردبیرِ این پایگاه خبری در برابر تمامِ تطمیع ها و وعده های داده شده از سوی ۳ نفر واسطه ی اعزام شده از سوی شرکت ذوب آهن اصفهان به تهران در این جلسه؛ آنها وارد فاز تهدید شده و عنوان کردند که “در صورت حذف نشدنِ خبرهای انتقادیِ منتشره از مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از روی خروجی سایت “اقتصاد سالم”؛ آنها شکایت قضایی صورت گرفته از این پایگاه خبری را تا آخر پیگیری خواهند کرد…”.

علاوه بر این آنها مدعی بودند که کامنت های منتشره در پایین اخبار منتشره درباره ی شرکت ذوب آهن اصفهان (که نظراتِ مخاطبان و خوانندگان اخبار است)، ناصحیح و نادرست است و باید کامنت های زیرِ اخبار نیز حذف و حتی امکانِ کامنت گذاری از سوی مخاطبان نیز حذف و بسته شود!

در این رابطه سردبیر “اقتصاد سالم” در پاسخ اعلام کرد که این پایگاه خبری حسبِ وظیفه ی ذاتی خود به عنوان یک رسانه و همچنین برای اجرای فرمانِ آتش به اختیار مقام معظم رهبری؛ وارد عرصه مبارزه با فساد شده و با افتخار، در هر دادگاه و محکمه ی قضایی صالحه حاضر شده و از عملکرد خود در افشای فساد و صیانت از مامِ میهن، دفاع خواهد کرد.

وی همچنین درباره ی کامنت ها اظهار کرد که “کامنت”، نظرِ مردم و مخاطبان و ضامنِ حفظِ آزادی بیان و ایجادِ امکانِ ابرازِ نظر برای مردم و همچنین مجرایی برای افشای فساد و ارسال اطلاعات از سوی مردم بوده و حذف و بستنِ کامنت ها؛ نقضِ اصولِ آزادی بیان و برخلافِ حقوق شهروندیِ مخاطبانِ پایگاه خبری “اقتصاد سالم” است.

توضیحات تکمیلی/ ساعت ۱۵:۴۵

به استحضار مخاطبان محترم می رساند که “خبرگزاری صداوسیما” به عنوان یک خبرگزاری ملی، موثق و حاکمیتی در ساعت ۱۱:۵۹ دقیقه صبح امروز خبر تغییر مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان و انتصاب فردی به نام “مهدی کوهی” را منتشر کرد.

در این خبر حتی به نقل از مدیرعامل جدید شرکت ذوب آهن اصفهان نقل شده بود که مواردی همچون “اقتصاد مقاومتی با نگرش بر توانایی های داخلی، ارزش آفرینی، سودآوری و حفظ حقوق سهامداران” از جمله برنامه های مدیرعامل جدید شرکت ذوب آهن لصفهان است.

با این حال ساعت ۱۵:۱۲ دقیقه امروز “خبرگزاری صداو سیما” تیتر و متن خبر خود را به طور کلی حذف کرده و خبری از “منصور یزدی” مدیرعامل برکنار کنار شده ی این شرکت را جایگزینِ متنِ قبلی در خبرِ اعلامِ تغییرِ وی، کرده است!

در این شرابط مشخص نیست چه عاملی باعث شده تا “خبرگزاری صداوسیما” تیتر و متنِِ خبر تغییر “منصور یزدی زاده” مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان را پس از گذشتِ ۵ ساعت از انتشارِ آن به متنی درباره ی اقداماتِ منصور یزدی زاده در مدیریت شرکت ذوب آهن اصفهان، تغییر دهد.

مستنداتِ این موضوع به شرح زیر است

 

گفتنی ست که خبرگزاری “واحد مرکزی خبر” نیز خبر تغییر “منصور یزدی زاده” مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان را منتشر کرده بود که هم اکنون حذف کرده است.

عکس خبر “واحد مرکزی خبر” درباره ی برکناری مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان

 

مسئولان مربوطه شفاف سازی کنند

در این شرایط امیدواریم مسئولان مربوطه در شرکت تامین اجتماعی (شستا) و هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان شفاف سازی کنند که از صبح تا کنون (ساعت ۱۵:۴۵) چه اتفاقاتی افتاده که به یکباره خبرِ برکناریِ “منصور یزدی زاده” مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان از روی خروجی های ۲ خبرگزاری ملی و حاکمیتی کشور (خبرگزاری صدا و سیما و واحد مرکزی خبر) حذف می شود؛ آیا برکناری منصور یزدی زاده منتفی شده است!؟

اگر اینگونه است چرا موضوع با انتشار بیانیه ای، رسما اعلام نشده و به جایش اقدام به حذفِ متنِ خبرِ برکناریِ “منصور یزدی زاده” از روی خبرگزاری های ملی کشور آن هم بدون هیچ توضیحی کرده اند؟

منتظر اطلاع رسانی رسمی مسئولان هستیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=33698
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. ماضی گفت:

    سلام
    انشالله آجدانی هم زودتر عوض بشه.
    نفر دوم در ذوب آهن ، آجدانیه

  2. سجاد گفت:

    درود به شرفتان که با این فتنه گران مبارزه می کنید…
    ما خودمان از خانواده شهدا و جانبازان هستیم و اینقد خانواده شهدا و جانبازان را همین افراد به خاک سیاه نشاندند.
    این دسته از مدیران باید به صورت علنی محاکمه شوند و شاکی هم زیاد دارند، مخصوصا ذوب آهن اصفهان که تو پارتی بازی و حق خوری و ضعیف کشی زبانزد مردم تو استان هست…

  3. قدیری گفت:

    البته برکناری امثال آجدانی به تنهایی کافی نیست
    رسیدگی به تخلفات و سوءمدیریتهای صورت گرفته توسط این افراد از مهمترین درخواست‌های خانواده ذوب آهن و کادر درمان میباشد و هم اکنون است که به حکمت حرکت انقلابی شورای نگهبان در رد صلاحیت چنین شخصیت‌هایی در انتخابات پی میبریم…
    به امید اجرای عدالت

  4. کوروش اسفندمند گفت:

    تمام تلاش من در جهت نگهداری یزدی زاده بر باد رفت…
    کارتهای نقدی، پاداش، ماموریت و اضافه کاریها و دعوت از برخی افراد جهت ماندن یزدی زاده و من بجایی نرسید…
    من را محاکمه نکنید.
    آقای … توانایی مدیریت ذوب آهن بدون من را ندارد.
    من باید به ایشون خط بدهم تا بتونه تا مجمع سال آینده دوام بیاره.
    ایشون هم نیازمند من هست مثل یزدی زاده

  5. م _ خرم گفت:

    راستش سخت میشه به حرفهاتون اعتماد کرد.
    چند وقتی پیش هم گزارش علیه نادری مدیر شرکت معادن و فلزات ایران زدین و گفتید اسنادی میخواهید افشا کنید ولی سندی ندیدیم…
    حالا یا خالی بندی بود یا حق حساب گرفتین.
    سهامدارا حق دارند از تخلفات مدیرا باخبر بشن
    راستگو باشید

  6. جانباز کارخانه گفت:

    سلام
    واقعا دیگه خسته شدیم از بس این یزدی زاده پول خرج کرد برای ماندگاری ش
    وزارت کار چه کار میکنید
    از این همه فساد در بدنه فکری به حال این ذوب آهن بکنید

  7. محمد گفت:

    انشالله این کادر مدیریتی فاسد از کار برکنار بشند. بنده در آزمون استخدامی ذوب شرکت کردم و در تست روانشناسی من رو رد کردند، بدون هیچ توضیح شفافی!! سالهای قبل با طب کار افراد رو رد میکردند و این بار با تست روانشناسی!!! براحتی با یک تست مسخره افراد مورد نظر خودشون رو وارد مجموعه کردند. البته پر واضح است که برای همه شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی این پلن اجرا شد تا برای مدت طولانی جریان خاصی حاکم باشد!!!! در حالی که جوانان مستعد و نخبه از دور خارج شدند. آقای موسویان نامحترم در جواب شفاف سازی بنده گفتند که ما حتی به نماینده مجلس هم پاسخگو نیستیم چه برسه به تو!!!!

  8. صباغیان گفت:

    آقای یزدی زاده سهامدارن ذوب را بیچاره کرد و به خاک سیاه نشاند
    پارسال قیمت سهام فولاد دوبرابر ذوب بود با افزایش تعداد سهام فولاد ی که داد باید سهام ذوب الان ۶۰۰ تومان باشه اماالان ۲۷۵ تومان است چه جوریه میلگرد بود میلیونی ۴۰۰۰تومان سهمش بود ۱۰۰۰تومان اما الان کیلویی۱۷۰۰۰ قیمت سهامش شده۲۷۵تومان است.
    میدونید چند هزار نفر ازسهامدارنش را به خاک سیاه نشاندن
    انشالله آه مظلوم دودمانشان را به خاک سیاه بنشاند البته منظور من یزدی زاده نیست کل آدمهایی که به مردم ظلم کنن

  9. جانباز کارخانه گفت:

    سلام
    احمد اکبری نجومی بگیر ذوب آهن اصفهان که برای اینکه حقوق ش خیلی بالا است دو تا پرفراژ صادر می‌شود و فساد ش برای همه مشخص است

  10. فرزند شهید کارخانه گفت:

    سلام از حراست ذوب آهن می‌خواهیم قرارداد برنج ذوب آهن را بررسی کنند که چرا رانت احمد اکبری توسط عوامل ایشان به اسم برنج درج یک فاکتور و برنج بی کیفیت درجه سه تحویل می دهند

  11. علی گفت:

    جناب آقای مهندس رخصتی
    لطفا به مشکلات بیمارستان در درجه اول رسیدگی بفرمایید.
    امثال آجدانی را تغییر دهید تا اینقدر نتوانند با به خاک سیاه نشاندن بیمارستان جیب خود و برادر زن عزیزشان مهندس بینا را با پول بیت المال و پولی که از بیماران بدبخت می گیرند پر کنند.
    چطوری می شود آجدانی بیمارستان را از ذوب آهن اجاره کند و بعد همه قسمت های آن را به شرکت ها و افرادی که به نفع خودش هست و حسابی پول از آنها می گیرد اجاره دهد؟؟؟؟؟؟!!!!!
    تمام تلاش های سالیان سال آقای دکتر کریمی را در عرض پنج سال به باد داد
    لطفا رسیدگی کنید.

  12. سید صالح ص گفت:

    سلام لطفا به تخلفات اقای امیر ایرانپور مدیر عامل شرکت پویش ساخت ذوب اهن هم رسید گی شود

دیدگاه شما