• کد خبر: ۵۲۷۷۲
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۱ - : ۱۴:۵۲

گرانی خودرو نتیجه عرضه قطره‌چکانی

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: تعداد عرضه‌ای که توسط خودروسازان به بازار انجام می‌شود اصلا جوابگوی نیاز بازار نیست و فاصله ۱۰۰ درصدی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار نیز به علت عرضه محدود است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛سعید موتمنی در رابطه با آخرین وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: همچنان رکود در بازار خودرو حاکم است و قیمت خودرو در بازار تغییر زیادی نداشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت:‌ تغییرات قیمت در خودروهایی که کمتر به بازار عرضه می‌شود، مشاهده می‌شود، به عنوان مثال قیمت خودرو دناپلاس اتومات به علت عرضه کمتر به بازار از ۵۱۵ میلیون تومان به حدود ۵۳۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: بازار خودرو در رابطه با واردات خودرو هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برد و اگرچه قرار بود واردات خودرو انجام شود اما با وجود اینکه در فصل سوم سال قرار داریم هنوز واردات خودرو محقق نشده است.

* فاصله ۱۰۰ درصدی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه وزارت صمت عزم جدی برای واردات خودرو از خود نشان نداده است، گفت: تعداد عرضه‌ای که توسط خودروسازان به بازار انجام می‌شود اصلا جوابگوی نیاز بازار نیست و فاصله ۱۰۰ درصدی قیمت خودرو از کارخانه تا بازار نیز به علت عرضه محدود است این در حالی است که با واردات خودرو می‌توان تا حدودی به تنظیم بازار خودرو کمک کرد.

وی بیان داشت: در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای خودرو ۲۰۶ حدود ۱۵۰ میلیون تومان است در حالی که قیمت بازار این نوع خودرو حدود ۳۱۳ میلیون تومان است که این مساله ناشی از عرضه کم این خودرو توسط خودروساز است.

موتمنی با اشاره به اینکه شرکت‌های خودروساز در سال‌های اخیر چندان محصولات جدیدی را به بازار عرضه نکرده‌اند،  بیان داشت: مشتریان همچنان چشم‌انتظار خودروهای وارداتی و خودروهای جدید هستند زیرا از نظر مصرف‌کننده قیمت فعلی خودرو بالا است و لذا به دنبال خودروی جدید است.

 

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=52772
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما