• کد خبر: ۶۱۸۲۶
  • ۱۴۰۱-۱۲-۰۱ - : ۱۱:۰۹

مدیرعامل ایران خودرو درباره خودروهای “هایما S۸” دروغ گفت / اظهاراتِ مهدی خطیبی در پرونده خودروی “ری را” نیز نادرست بود / مواضعِ ایران خودرو نقضِ بیانیه وزارت صمت است

درحالیکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان بازوی اجراییِ حاکمیت در صنعت خودرو، تخلفِ شرکت ایران خودرو در پرونده “واگذاری خودروهای هایما S۸ به مدیرانش” را تائید کرده و از ابطالِ این معامله خبر داده بود؛ مهدی خطیبی مدیرعاملِ این شرکت روز گذشته (یکشنبه) در نشست خبری اظهار کرد که در ماجرای خودروهای هایما هیچ تخلفی رخ نداده و درمقابل رسانه ها را به حاشیه سازی در این رابطه متهم کرد.

این وضعیت در حالی ست که مدیرعامل ایران خودرو پیش از این نیز اظهارات دروغ دیگری را در پرونده ی خودروی “ری را” به زبان آورده بود.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، این دومین باری است که اظهاراتی خلافِ واقع و دروغ از مدیرعاملِ بزرگترین خودروسازی خاورمیانه شنیده می شود…

دورانِ ۱ ساله ی مدیریتِ مهدی خطیبی بر گروه صنعتی ایران خودرو مملو از “حاشیه” بوده است

به نکات زیر توجه بفرمایید:

۱_ چندی پیش رسانه ها فاش کردند که شرکت ایران خودرو به تعدادی از معاونان و مدیران ارشد خود خودروی “هایما S۸” را به قیمت کارخانه (۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان) داده است.

این اقدام در حالی صورت گرفت که قیمت این خودرو در بازار بیش از ۲ میلیارد تومان است.

۲_ افشا شدنِ این موضوع انتقاد شدیدِ افکار عمومی و کارشناسان را به دنبال داشت و البته با برخوردِ صریح و قاطعِ مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به عنوان بازوی اجرایی و نظارتیِ حاکمیت در صنعت خودرو؛ نیز روبرو شد به گونه ای که “امید قالیباف”، سخنگوی وزارت صمت در این رابطه تاکید کرد که تخصیص خودرو با قیمت کارخانه به مدیران ایران‌ خودرو اقدامی رانت گونه و اشتباه بوده و بایستی این معامله سریعا ابطال شود.

متن کامل اظهارات وی به شرح زیر است:

“امروز (سه‌شنبه) برابر اخبار واصله و بررسی‌های اولیه، مشخص شد شرکت ایران‌خودرو تعدادی خودروی هایما S۸ را با قیمت کارخانه به مدیران خود اختصاص داده است؛ این اقدام نه‌ تنها در شرایط کنونی بازار خودرو ناپسند است، بلکه با سیاست‌های مبارزه با رانت دولت و وزارت صمت نیز در تعارض قرار دارد.

از این‌رو از شرکت ایران‌خودرو خواسته شده تا ضمن ابطال تخصیص این خودروها توجه بیشتری نسبت به تبعات اینگونه تصمیم‌ها داشته باشند.

مشاور وزیر صمت ضمن تاکید بر اینکه به محض دریافت این خبر وزارت صمت وارد صحت سنجی موضوع شد، خاطرنشان کرد:” پس از بررسی‌های اولیه و اثبات قضیه، اقدامات لازم  در جهت استیفای منافع مردم و حذف رانت شکل گرفته انجام شد.

وزارت صمت هیچگونه رانتی را در هیچ زمینه‌ای برنمی‌تابد و به محض اطلاع، قاطعانه برخوردهای لازم را انجام خواهد داد”.

۱/۲_ در مقابلِ این انتقادات اما شرکت ایران خودرو با صدور بیانیه ای اعلام کرد:” واگذاری نخستین سری خودروهای تولیدی هایما ۸S به مدیران این شرکت که پس از فرآیند تولید در مرحله آزمایشی، قابلیت واگذاری به مشتریان را نداشته، مطابق مجوز هیات مدیره این شرکت صورت گرفته است…

این خودروها در فرآیند شناسایی ایرادات کیفی و مونتاژی دارای برخی مغایرت‌های کیفی در بخش‌های موتور، بدنه، رنگ، تزیینات داخلی و… بوده است. عرضه نخستین سری خودروهای جدید در اکثر شرکت‌های خودروسازی به منظور ارزیابی‌های فنی و کارشناسی و اجرای برنامه توسعه بازار، با قیمت متعارف امری معمول است”.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که واگذاری خودروهای هایماS۸ به مدیران شرکت ایران خودرو “رانت” بوده و این معامله باید ابطال شود

۳_ در چُنین شرایطی مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو روز گذشته (یکشنبه) روایتِ دیگری از پرونده ی خودروهای هایما S۸ ارائه و در این رابطه اظهار کرد:” برخی رسانه ها به یک باره اعلام می کنند که ایران خودرو هایما‌ های اهدایی به مدیران خود را پس گرفته است، این در حالی است که هایمایی اهدا نشده بود بلکه قصد فروش این خودرو به برخی کارشناسان و مدیران را داشتیم تا از تحمیل زیان به ایران خودرو جلوگیری کنیم و در نهایت نیز این خودروها واگذار نشد. چرا باید ۸۰ درصد ذهن من مدیر عامل ایران خودرو درگیر این حاشیه ها باشد؟”.

۳/۱_ متاسفانه اما در همین یک پاراگراف از اظهاراتِ مدیرعامل ایران خودرو چند “دروغ و روایتِ نادرست از واقعیت” وجود دارد که به آن اشاره می شود:

الف_ برخلاف ادعای مهدی خطیبی، رسانه ها اعلام نکردند که ایران خودرو خودروهای هایما را به مدیرانش “اهدا” کرده است؛ بلکه افشا کردند که ایران خودرو این خودروها را به قیمتی حدودِ نصفِ قیمت بازار به مدیرانش “فروخته” است.

ب: همچنین مدیرعامل ایران خودرو در سخنانش مدعی شده که “قصدِ فروش این خودرو (هایما S۸) به برخی کارشناسان و مدیران را داشتیم تا از تحمیل زیان به ایران خودرو جلوگیری کنیم”.

این بخش از سخنانِ مدیرعامل ایران خودرو نیز نادرست است زیرا چگونه خودرویی که قیمتش در بازار بیش از ۲ میلیارد تومان است را می توان به قیمتِ حدود ۱ میلیارد تومان به مدیرانِ ایران خودرو، واگذار کرد و بعد ادعای حفظِ منافعِ شرکتِ ایران خودرو در این معامله را هم داشت!؟ حتی اگر این خودروها طبقِ ادعای ایران خودرو دارای عیوبی در فرایند مونتاژ نیز بوده باشند…

در این رابطه مدیرعامل ایران خودرو اگر واقعا “دغدغه ی حفظِ منافعِ بیت المال و شرکت ایران خودرو را داشته است”؛ باید طبقِ عرف و روالِ جاری، از طریق کارشناسانِ دادگستری قیمتِ کارشناسیِ خودروهای هایما S۸ مورد مناقشه را تعیین می کرد و آنگاه اگر واقعا “مدیرانِ مورد اشاره” آنقدر فداکار بودند که می خواستند برای جلوگیری از ضررِ ایران خودرو، خودروهای هایما را به قیمتی بیشتر از ارزشِ واقعی بخرند، این خودروها را به آنها واگذار می کرد، نه اینکه هیات مدیره ی ایران خودرو (یک شرکت دولتی و متعلق به بیت المال) به خود اجازه دهد که خودروهایی که در بازار قیمتش بیش از ۲ میلیارد تومان است را به قیمت ۱ میلیارد تومان به مدیران ارشدش واگذار کند!

ج: در همین رابطه اطلاعات و مستنداتِ “باور نکردنیِ” دیگری به این پایگاه خبری رسیده، که فعلا از انتشار آن خودداری می کنیم.

هایما S۸، خودرویی که قیمتش در بازار بیش از ۲ میلیارد تومان است را به قیمت ۱ میلیارد به “خودشان” دادند

علاوه بر واقعیت های یاد شده، این بخش از سخنانِ مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اظهاراتِ صریحِ “امید قالیباف” سخنگوی وزارت صمت نیز در”تضاد” است که اعلام کرده است “تخصیص خودروهای هایما S۸ به مدیران ایران خودرو رانت بوده و با سیاست های مبارزه با رانت دولت و وزارت صمت در تعارض است و از ایران خودرو خواسته شده این معامله را باطل کند”.

بنابراین در این زمینه اگر بخواهیم صحتِ سخنانِ مدیرعاملِ ایران خودرو را بپذیریم، الزاما صحتِ سخنانِ سخنگوی وزارت صمت که یک دستگاه “حاکمیتی” است؛ زیر سوال می رود و بدیهی ست که “اعتبارِ” اظهاراتِ سخنگوی یک وزارتخانه و دستگاه حاکمیتی به مراتب بیشتر از سخنانِ مدیرعامل یک شرکت دولتی است، آن هم با در نظر گرفتن این واقعیت که مهدی خطیبی _ مدیرعامل ایران خودرو _ پیش از این هم اظهاراتِ دروغ و خلاف واقع دیگری را بر زبان رانده است و سابقه ی خوبی در این رابطه ندارد!

دروغ پشتِ دروغ

ماجرا اما به چند ماه پیش و رونماییِ خودروی “ری را” بر می گردد که مدیرعامل ایران خودرو آن را با تبلیغاتی وسیع و گسترده و به عنوانِ خودروی ملی و “اولین کراس اوور ملیِ ایران” رونمایی کرد، اما تحقیقات نشان داد که واقعیت چیزِ دیگری است…

بررسی ها نشان می دهد که خودروی “ری را” بر روی پلت فرمِ وارداتیِ خودروی “پژو ۲۰۰۸” ساخته شده است و درواقع همان نسخه ی فیس لیفت شده ی پژو ۲۰۰۸ است نه آنگونه که ایران خودرو مدعی ست خودرویی ملی!

طبق تعاریف و استانداردهای علمی، دانشگاهی، فنی و صنعتی؛ خودروی “ملی” به خودرویی می گویند که تمام مراحل طراحی و تولیدِ تمام اجزا و قطعاتِ آن خودرو به ویژه “پلت فرم” خودرو، در داخل کشور صورت بگیرد… درحالیکه خودروی “ری را” فاقدِ این ویژگی است.

تغییراتی درحدِّ جلوداشبورد و صندلی های پژو ۲۰۰۸ در خودرویِ “ری را”

درواقع تفاوت های خودروی “ری را” نسبت به خودروی “پژو ۲۰۰۸” فعلی؛ محدود به بخش هایی از اتاق و بدنه خودرو بوده و بخش هایی همچون اتاق خودرو و جلوداشبورد و صندلی ها و… در این خودرو نسبت به پژو ۲۰۰۸ فعلی، تغییر کرده است.

آیا به خودرویی با مشخصاتِ “ری را” که بر روی پلت فرم خودروی پژو ۲۰۰۸ ساخته شده و تنها تغییراتی در حدِّ بدنه ی خودرو داشته است، “خودروی ملی” می گویند!؟

گزارش کامل در این رابطه را با کلیک بر روی تیتر زیر بخوانید:

ایران خودرو به مردم و مسئولانِ کشور دروغ گفت:
« ری را » خودرویِ ملی نیست / کراس اووِر ایرانی وجود ندارد

 

مدیریتِ ایران خودرو از رسانه افشاگر شکایت کرد، قاضی شکایت را وارد ندانست!

به دنبالِ انتشارِ گزارش یاد شده در بالا، مدیریت شرکت ایران خودرو از پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، به اتهاماتی همچون “افترا و نشر اکاذیب” در دستگاه قضایی شکایت کرد که این پرونده بررسی شده و درنهایت رسانه ی ضدِّفساد و افشاگر از این اتهامات در این پرونده تبرئه و شکایتِ ایران خودرو ناوارد تشخیص داده شد.

دولت تکلیفِ “مدیرِ دروغ گو” را روشن کند

در چُنین شرایطی و با این کارنامه و عملکردِ “مهدی خطیبی” که تنها وصفِ “بخشی از آن” در بالا رفت؛ از دولت می خواهیم تکلیفِ این مدیرِ دروغ گو را روشن کند…

گروه صنعتی ایران خودرو بزرگترین خودروسازی خاورمیانه است که اداره ی آن به رسمِ “امانت” به مهدی خطیبی سپرده شده است و شرعا، اخلاقا و قانونا فردی که چُنین راحت در رسانه ها و میانِ مردم و مسئولان درباره ی عملکرد خود در ۱ شرکتِ بزرگِ دولتی “دروغ” می گوید؛ صلاحیتِ در دست داشتنِ مدیریتِ این مجموعه را ندارد.

در مکتبِ “سلیمانی” عذرِ خطیبی ها را می خواهند

این وضعیت در حالی ست که “ایران زمین” میراثِ سِتُرگِ بهترین فرزندانِ این آب و خاک ست که خونِ مقدسِ آنها برای پاسداری از جان و مال و ناموسِ ایران و ایرانی؛ بر این کُهن سرزمین ریخته شده است.

اینجا سرزمینِ سلیمانی هاست و میراث و “مکتبِ سلیمانی” که تمسک و عمل به آن؛ مهمترین توصیه ی بزرگانِ کشور به دولتمردان است، هیچ سنخیتی با مدیرانی همچون “مهدی خطیبی” ندارد…

بنابراین ما فرزندانِ مردمِ ایران یادآور می شویم که نیروهای دلسوز و وطن پرست اطلاعات و اسناد دیگری از “عملکرد و وضعیتِ” مهدی خطیبی و اطرافیانش! را در اختیار این پایگاه خبری قرار داده اند که اگر آنچه تا کنون گفته شد برای برکناریِ وی کفایت نکند! و در صورت ادامه ی مدیریت وی بر “بزرگترین خودروسازیِ دولتی کشور”، در راستای عمل به وظیفه ی شرعی، حرفه ای و اخلاقی خود آنها را منتشر خواهیم کرد…
ما در دفاع از ایران، حرم شیعه و مردمِ ایران با کسی تعارف و شوخی نداریم.

انتهای گزارش

 

گزارشِ مرتبط زیر با صنعت خود را، با کلیک بر روی تیتر آن بخوانید

دریافتی مدیران خودرویی رکورد زد:

حقوقِ مدیرعامل یک شرکت خودروساز دولتی ۲۰۰ میلیون تومان و رئیس دفترش ۱۵۰ میلیون تومان در ماه است

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=61826
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. مخاطب گفت:

    چه خبره!
    واویلا و وااسفا
    مسئولین به فریاد برسن…

  2. کامبیز گفت:

    مدیری که به راحتی دروغ میگوید، هرکاری از دستشان برمی آید مثل حقوقهای نجومی و رانتخواری و دزدی و…
    و جالبه هیچ نهاد رسیدگی کننده هم نیست…

  3. علی گفت:

    خدا از مدیر خیانت کار نگذره چه بلایی سرمردم آوردن.

  4. شریف سوسنی گفت:

    ایران خودرو… مال مدیران می باشد
    هر کاری دلشان می خواهد می کنند
    با تولید خودرو های فکسنی و قیمت ها
    نجومی…مردم را نابود کرده
    آنها …باید جواب خون شهیدان را بدهند
    چقدر ظلم ب این مردم مظلوم…

  5. مجید گفت:

    … رانت خواران و اختلاسگران و مفسدان اقتصادی و مدیران دروغگو و کار نکن را دار بزنه تااین مملکت درست بشه نه مثل اینها که هم کار نمیکنند هم کارشکنی میکنند هم دستشون برسه راحت رانت و اختلاس میکنند هم براحتی دروغ میگویند

  6. مهدی گفت:

    قشنگ از قیافه اش معلوم ک امروز، فرداس خدا تومن پول بزن ب جیب و پرواز ب سمت کانادا پیش داداشای دزدش ب ریش همه ما مث بقیه بخنده،
    شما دیگه چ موجوداتی هستید ک حتی ی ذره شرافت و وجدان تو خون تون نیس،
    اما اینطوریم نیس دنیا دار مکافاته هر کی خورد و برد ی روز باید ب بدترین شکل جواب بده تو همین دنیا،
    حالا عین خرس سرتون بکنید تو گل
    … آدم بی ریشه و بی اصل نسب شده مدیر…

  7. علی گفت:

    ایران خودرو با واقعیت خیلی فاصله دارد،،، حالا یک دروغ گفته… شرایط برای ایشان مهیا است…مگر قیمت خودرو کاذب نیست ،،،ایشان مدیر کاذب فروشی هستند

  8. سعید گفت:

    اراجیف محض است این مطلب،
    آقای خطیبی مدیرعاملی است که برخلاف مسئولین بی سواد و بی تجربه وزارت صمت، از متن خود شرکت انتخاب شده و سرپا موندن ایران خودرو در این دوران که کثافت…، مدیون ایشان هستش…

  9. اسکندری گفت:

    سلام. همین افراد مسئول دزد دوچهره دوپاسپورت از نوچه های سابق برن بیرون.

  10. متاسف گفت:

    کاری ندارم رانت بازی شده یا کیفیت پایینه و غیره ولی قانونا یک کارفرما با قیمت پایین اجازه داره به کارمندش هرچیزی که دوست داره بده و پولش رو میگیره. اما اگر کارفرما با شماره ملیش میزنه بعد خودش میبره میفروشه بحث دیگری میشه. این حالت اول به هیچ دولتی ربطی نداره به نظرم البته که من ایرانخودرویی نیستم فقط ی دنا پلاس اتومات دارم طرفدار و سود بگیر ایرانخودرو هم نیستم از اوضاع کیفیت منم ناراحتم.

  11. مهربان گفت:

    آقا سعید، باتوجه به مطلب که گفتی مبنی بر بیسواد بودن همه مسئولین الا خطیبی، پس نتیجه میگیریم که خطیبی قطعا لیاقت مدیرعاملی این شرکت بزرگ را ندارد.

  12. یاسین گفت:

    سلام مدیران ایران خودرو وضیعت رزروهای دی ماه در طرح جوانی جمعیت را مشخص کنند…
    نزدیک به ۴۰ روز سامانه زده رزرو درطول این مدت مادران با دو یا سه فرزند کم بضاعت دچار استرس و فشار روانی شده اند.
    میطلبد بعد از این مدت زیاد این مادران را که تعدادشان کم است، برنده اعلام کنید و از استرس نجات دهید

  13. در جواب سعید گفت:

    آره دیگه کل ملت نمیفهمن و فقط تو میفهمی، الانم کامنت هات خیلی تاثیر گذار بود و واقعا همه باهم عذر میخوایم…
    یعنی ببند دهنتو بی تردید توام از مفسدینه زیرمجموعه ی خطیبی هستی….

  14. شهید گفت:

    وای به حال مملکتی که مدیرش دروغ سرلوحه کارش است.
    دقیقا یه دروغگو به تمام معنا است این آقا.

  15. شهید گفت:

    این آقای خطیبی یک رانت‌خواری فاسد و دروغگو است متاسفم چطور این آقا گذاشتن مدیریت این بنگاه عظیم خودرویی ‌و مالی

  16. حمید گفت:

    درودزد به نام خود روساز ویک عده هم جاده صاف کن انها

  17. شهید گفت:

    دقیقا همه دروغ میگن جز شما!
    نیروهای … هم دروغ میگن!
    این وضعیت خودرو حاصل مدیریت این نابغه است.

  18. علی گفت:

    این مدیران در انتخاب زیر دستان خود جهت مدیریت دیزل هم مثل خودشان را انتخاب میکنند که در کارخانجات تبریز کارگران را با نصف حقوق کارگران تهران و بدون مزایای مناسب مورد تبعیض قرار میدن

  19. مجید حسینی گفت:

    آقا بنظر خودتون این کارها بدون هماهنگی فقط یک مدیر این کارها رو انجام میده آنقدر خودتونو گول نزنید از قدیم میگن کسی که حقیقت و نمی‌بینه بهش میگی می‌فهمه میبینه ولی کسی که نمیخواد بفهمه ونمیخواد ببینه هیچ کاری باهاش نمیشه کرد این کارها واجازها از مقام بالا تر هست خودرو ساز بدون دستور آب نمیتونه بخوره

  20. مهدی گفت:

    خواهشم از رئیس جمهور محترم انقلابی و دلسوز برخوردی جدی و قاطع با مدیر دروغگو و دزد در شرکت ایران خودرو … رو یکسره کنه، واز مدیران انقلابی و کاردرست استفاده نمایند.
    آخه این مردم شریف و با حیا چه گناهی دارند.
    “تربیت یافته مکتب شهید سلیمانی”

  21. تا زمانی که مدیران راست راست راه می‌روند و دروغ می‌گویند و هیچ کی پیدا نمیشه که ازش بپرسه که چرا دروغ گفتی و…. باید فاتحه این دولت را مثل دولت‌های دیگه خوند. بسم‌الله الرحمن الرحیم قل هو الله………..

  22. محمد گفت:

    راجع به خودرو …یا دروغ میگویند یا از دروغگو حمایت میکنند…

  23. علیرضا گفت:

    امثال این آقای خطیبی کم نیستند که منافع خود و اطرافیانشان را به منافع ملی ارجحیت میدهند.
    … و این بزرگترین خطر برای نظام است.

  24. سیدامیرحسین دری جانی گفت:

    سلام یادم هست چند سال قبل یک مدیر بلندپایه ژاپنی در پی افشای اختلاسش، خود کشی کرد اما در کشور ما بعداز اختلاس سرشان را بالاتر میگیرند…

  25. مهدی گفت:

    مدیر شیاد ایران خودرو خدا لعنتت کنه که خون مردم رو تو شیشه کردی با این ارابه های مرگ که به قیمت یه ماشین تویوتا و بنز به مردم میفروشی.
    ما از آقای رییسی خواهشمندیم طبق گفته رهبری معظم که فرمودن اصلا از خودرو سازان رضایت ندارن، یه کار اساسی انجام بدن و با توبیخ و جریمه و حتی زندانی کردن مدیران ایران‌خودرو ثبات رو به بازار برگردانید

  26. مجید گفت:

    آقای خطیبی بسیار آدم زیرک و با سیاستی است. همین شخص به خاطر نجات ایران خودرو، خودروهای خود را با کاهش به یک دهم کیفیت و بالا بردن نجومی قیمت ها فقط و فقط به فکر نجات شرکت است و مردم پشیزی برای ایشان و امثالشان اهمیتی ندارن. متاسفانه پشتش گرم است و از کسی نمی‌ترسد و هرکاری که دلش بخواهد انجام میدهد

  27. علیرضا گفت:

    سرتاسر ایران خودرو پر است از حواشی و جای سوال است چرا با وجود مدیران ناپاک در این صنعت، مقامات قضائی و امنیتی سکوت کرده اند و همچنین آقای رئیسی که وعده کوتاه کردن دست دزدان داده است و خود قبلاً در مسند قضایی بوده سکوت کرده است…

  28. تجربه گفت:

    مدت ها پیش گفتم ایرانخودرو روش کارش خیلی کثیفه،از افراد کارکن شنیدم و البته کاملا حدس میزدم ،مقدار زیادی از تولیدات رو به عوامل های خودشون میدن فقط برای بالا بردن قیمتها ،که الان دارن بهره برداری میکنن در بورس مهندسی شده،اگر کل ماشینهاشون از طلا ساخته میشد باید با قیمت طلا جلو میرفت ولی از طلا هم جلو زدن

  29. علیرضا گفت:

    آخرش خطیبی به ریش این ملت مظلوم خواهد خندید و سر از کانادا درخواهد آورد
    خدا لعنت کند دست های پشت پرده را که این چنین گستاخانه صحبت میکند

  30. صفرعلی بهرامی برسری گفت:

    دزدی قاچاق عتیقه کاراین اقایاناست خدا یا یکی را میدهی صد ناز نعمت یکی را میدهی نان جو الوده بر خون .حرف عدالت را بابا شما نزنین لیاقت کلام علی ع را ندارید.

  31. عباس گفت:

    از جناب رئیس جمهور تقاضا دارم وضعیت خودرو سازمان بدهد و با مدیران و وزیران متخلف و سودجو انقلابی برخورد کند چرا باید خودر مونتاژی با ۴برابر قیمت بمردم واگذار شود این ظلم بملت میباشد در این وضعیت دشوار اقتصادی چرا شما انقلابی با این رانت‌خواری وسودجوها داخل دولت برخورد نمیکنید

  32. علیرضا گفت:

    یادمان رفت یادی کنیم از مدیر ۱۱ساله نماینده ایران‌خودرو در دبی به نام م.م که خود از بازوی اصلی فساد در ایران خودرو است که راست راست داره راه میره و کلی پول به جیب زده

  33. ممد گفت:

    اگه من جای این خلبانای شریف کشور عزیزمون بودم ایران خودرو وسایپا رو با هواپیما بمباران میکردم که چیزی ازش باقی نمونه مسخرشو در اووردن مردمو تو استرس گذاشتن عوضیای دزد وشیاد

  34. وحید گفت:

    این مردک کثیف … باید تیرباران بکنید دروغگوی کثیف…
    …حقوق کارگر هشت میلیون خرید خونه میلیاردی شده مردم پولشون به نون شبشون نمی‌رسه توان سیر کردن شکم زن و بچشون ندارن توان پرداخت کرایه خانه ندارن چه برسه به خرید خانه پولی که از مردم میدزدین پول کفن زن و بچه هاتون بشه پول کفن اون نکبت زاده هایی که با پول بیت المال دارن عشق و حال میکنن

  35. مهدی گفت:

    اولا به این مجموعه ها نفرمایید خودرو ساز چون مونتاژ کاری با تولید متفاوت است.
    دوم در مدیریت علاوه بر رعایت اصول انسانی، حفظ ارزشها یکی از بزرگترین ارکان مدیریت است بطوری که اگر فقط! یک بار آن ارزش توسط آن مدیر مخدوش! شد حضورش در آن شغل در تمام مجموعه های مشابه نیز بدلی اجتماعی ممنوع میگردد و همزمان بدون هیچ توضیحی از آن کارها برکنار می‌شود.
    اصل صداقت و راستگوئی خدشه بردار نیست و بدون تردید باید خطیبی اخراج شود.

  36. میثم گفت:

    این … هستن دیگه حق الناس رو به راحتی عین یه مار می‌بلعند
    ۱۵ ماه پیش خودروی زیر پامو فروختم واسه خودروی یکساله واریز کردم که انگار نه انگار خبری باشه
    اینا فقط به فکر هفت جد خودشون هستن
    دنا پلاس واریزی دی ۱۴۰۰

  37. هاشم گفت:

    پیشنهاد میکنم … چند تن از این مدیران به دار آویخته شوند تا حساب کار دست البافی مدیران بیاد.
    اگر راهی دیگر کسی سراغ دارد پیشنهاد بدهد

  38. علی گفت:

    دوستان بعضی موقع دانسته یا ندانسته حرف هایی میزنن مزحک و خنده دار….وقتی شرکتی دولتی باشه و پول بیت المال داخلش جریان داره کی گفته مدیر عامل میتونه به کارمنداش ارزونتر بده؟کجای دنیا این قانون شده ما نمیدونستیم…..شرکت با پول مردمه بعد بجای اینکه به خود مردم بیاد ارزون بده به پرسنل خودش اینکارو کنه؟دوستان سر عقل بیاید ازین اراجیف ننویسید…خودتون رو خراب نکنید پیش مردم

  39. علیرضا گفت:

    …مدیر سالم و پاک هم داریم

  40. مهدی گفت:

    خطیبی بهترین مدیر چند سال گذشته ایرانخودرو، کسی که با وجود رفتن فرانسویا و تحریما و تعطیلی سالن ها یکی پس از دیگری، سکان مدیریت دست گرفت و رکورد های تولید جا به جا کرد…

  41. حسین گفت:

    باسلام
    مرسی از سایت عالی اقتصاد سلام
    واقعا جای تاسف داره آخه دولت یا هر ارگان و یا هر شخصی که آقای خطیبی رو گذاشته مدیر عامل یک خودرو ساز بزرگ اونهم تو این وضع اقتصادی چرا دولت اینو عوض نمیکنه چرا یه آدم دلسوز و کارشناس رو نمیذاره تو این یکسال نگاه کنین چه بلایی سر قیمت بازار آورده بعد هی زر میزنن خودرو از طریق بورس بفروشیم کدوم مصرف کننده احمقی عرضه از طریق بورس راضیه ؟ اون دلال‌ها راضی هستن نه مصرف کننده .
    خطیبی که هزار تا دروغ گفته و میگه اصلا کدوم حرف راستی زده همش دروغ
    اگه دولت واردات رو آزاد میکرد حتی یه نفر هم مشتری این خودروهای آشغال و بی کیفیت و گران قیمت نبود

  42. حمید گفت:

    در پاسخ به دوستی که گفت خطیبی خوب بود و فلان… عزیز من یه نگاه به قیمت خودرو توی ایران و جهان بندازین با همین قیمت دلار مقایسه کنید ۵ برابر قیمت جهانی داریم میفروشیم به مردم خودمون. میدونید چرا داریم ضرر میدیم چون ۳۰۰ هزارتا نیروی کار داره دو تا خودروساز که اصلا اینقدر نیازی نیست و یک سومشون کفایت می‌کنه. یه سری راهزن داریم که صحبت کردن در موردشون تکرار واضحات هست. صنعت خودرو باید رقابتی بشه ده ها شرکت دیگه بیان وزارت دفاع بیاد وسط هرکسی بتونه خودش خودرو وارد کنه با کمترین و پایین ترین حق گمرک و مالیات ممکن
    اونوقت می‌بینید چه اتفاقی نیفته. لوازم یدکی هم اگه گرون هست وارد کنند
    مدیرانی مثل ایشون هم باید خلع بشن از مسئولیت در همه شرکت ها و ارگان های دولتی و جریمه مالی مناسب بشن تا درس عبرتی برای بقیه باشه

  43. اسین گفت:

    ای کاش نیروهای مسلح وارد بشن و خودرو با قیمتی منصفانه واستاندارد جهانی بسازن و روی این دو شرکت لگن ایران قوطی و سایپا دله رو کم کنن.

  44. علیرضا گفت:

    معلومه تو‌ یا دلالی یا جیره خور خطیبی که این‌همه سنگ اون دزد سر گردنه رو میزنی باید از نوشتن متن دفاعیه از اون خجالت بکشی و فکر نکنی با مردم احمق طرف هستی

  45. کارگر خط تولید گفت:

    درود بر شما که دست این نامدیر نامردمی را رو کردین ما کارگران زحمت کش شرکت معظم ایران خودرو درخواست ورود سربازان گمنام آقا امام زمان را جهت دستگیر کردن و به سزای اعمال کثیف و سخیف رساندن این جرثومه فساد را داریم برادران لطفا شتاب کنید چرا اینقدر درنگ و تامل

  46. Mojtaba گفت:

    ایران‌خودرو با تولید ارابهای مرگ و با قیمت‌های نجومی دژی بسیار مستحکم مالی بدست‌ آورده و شده یک سازمان خود کامه و که جان مردم واسش مهم نیس و از طرف دیگه مانع واردات خودرو شده و همچنین دست سپاه مقدس را که خواهان تولید خودرو با کیفیت هس را بسته

  47. عرفان گفت:

    یعنی کاملا مشخصه سفره جنابعالی با نون کدوم مدیر پر میشه.
    ببخشیدها،ببخشیدهاااااا،ببند اون دهنت و خووو،حرف نمیزدی نه لال از دنیا میرفتی و نه انقده فحش بجون خودت میخریدی،هرچند گمونم همین کامنت و نشون مدیر جون بدی دم عید هم‌هست و یه دلجویی توپول ازت میفرمایند جناب آقای مدیر،شایدم نفرمودن،خخخخ.
    ببین،آقای نون به نرخ روز خور و احتمالا بادمجون دور…مراقب باش سرت بی کلاه نمونه،همین و خلاص.

  48. علی گفت:

    با اعمال این هزینه های نابجا مثل حقوقهای نجومی به شرکت وعدم مدیریت منابع مالی و انسانی و….. قیمت تمام شده محصول نهایی چندین برابرمبشه که البته درنهایت ازجیب مصرف کننده که انتخاب دیگری هم در اختیار نداره پرداخت میشه درنهایت شاهد عرضه محصول با کیفیت پایین و قیمت ناعادلانه وعرضه قطره چکانی بدلیل نبود بازار رقابتی هستیم بامید اجرای مدیریت بهبود کیفیت …

  49. H.m گفت:

    دروغ، تهمت و افترا عملی پست، نکوهیده و مذموم بوده و فقط از سوی انسانهای کوچک سر می‌زند… و وای به حال کسانی که با بی درایتی خود با آبرو، حیثیت و شخصیت انسانهای بزرگ بازی می‌کنند.
    در توانمندی و سلامت مدیران موفق باید به کارنامه عملکرد آنها در محیط کار رجوع نمود نه اظهارات پوچ و عنادورزانه برخی از افراد…
    کارنامه عملکرد مدیران موفقی چون جناب آقای دکتر خطیبی کاملا” مشخص است که با وجود تحریمهای ظالمانه و حداقل امکانات موجود باعث رشد در کیفیت محصولات و تولید و بالندگی کشور شده است…
    ایران با درایت مدیران توانمندی چون جناب آقای دکتر خطیبی قطعا” و حتما” به قله های رفیع در صنعت خودرو دست خواهد یافت.
    شایسته است قبل از هرگونه اظهارنظری توسط افراد جانب حق درنظر گرفته شود و از هرگونه اظهارنظر عنادورزانه خودداری گردد و مدیران توانمند را با اظهارات پوچ و عنادورزانه تخریب ننمائیم.

  50. محمد گفت:

    اللهی به حق عظمتت دست این دزد که در بدنه مملکت جاگرفته اند وخون مردم می مکند ،از سر ما کوتاه بکن🤲

  51. یک ایرانی گفت:

    بخاطر مماشاتیه که آقای خامنه ای با این غربگداها میکنه

  52. دنا گفت:

    آقا دمتون گرم
    هیچکی زورش به این شرکت نرسید شما شاید زورت برسه
    امروز هم که ایکوپرس بدجور از خبرهای شما سوزش گرفته
    فقط کاش یه سری به این سایت بزنین و نظرات ما ملت رو بخاطر تاخیر خودرو پیگیری کنین
    چرا دناپلاس های توربو دستی تحویل ۳ ماهه که مهرماه پول دادیم هنوز فاکتور نکردن
    خواهشن ی خبر از نحوه تحویل هم پست بزارین
    ۱car.ir/ci-7853

  53. Ali گفت:

    هیچوقت با چنین اراجیفی نمی‌تونید دکتر خطیبی رو از چشم پرسنل ایران خودرو بیاندازید مطمئن باشید این سایت جیره خور و گردانندگانش مزدور هستن بعد مدتها ایران خودرو یه مدیر خوب دیده میخوان خرابش کنن ولی کور خوندید

  54. فاضل گفت:

    جالبه ، خطیبی ظاهرا پول میده یک عده اینجا پاچه خاریش رو بکنند.

  55. شاهین فر گفت:

    از انتصابات جناب خطیبی و از شاهکارهای ایشون اقای میرغضنفری سازه و ساختمان ایرانیان می باشه مواردی از فساد موجود مدیرعامل سازه عبارت است از :
    ۱- در اولین اقدام خرید خوذرو ۱.۵ ملیارد تومانی برای استفاده شخصی از محل پول پیمانکاران و بیت المال
    ۲-مذرک غیرتخصصی ایشان که با لیسانس حقوق و بدون یک روز تجربه و فقط برای باج دادن سیاسی به بری افراد ایشون مدیرعامل شدن
    ۳-اخذ حقوق و مزایا از ابتدای ورود تا کنون خارج از عرف

    ۴-اخراج پرسنل زحمتکش با مدارک تخصصی در حوزه فعالیت شرکت و جذب برخی نیروهای معلوم حال از اشنایان با مدارک غیرتخصصی و حقوق های عجیب
    ۵-هزینه های عجیب جهت روابط سیاسی و خرید هدایا و… از جیب بیت المال برای افراد سیاسی خاص
    ۶-اخذ وام از بانک مهرایران و تعاونی اهتبار در حدود ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت که تخلف اشکار از قانون می باشد
    ۵-برگزاری مراسم پرهزینه در شرکت از جیب بیت المال ، جهت ایجاد پوشش فعالیت های فساد انگیز
    ۵- تفتیش عقاید پرسنل…
    ۶- عریض و طویل کردن چارت سازمان جهت استخدام برخی افراد با پست مدیریت و حوق انچنانی به نحوی که در برخی پست ها فقط رییس و مدیر وجود دارد و کارشناسی نیست.
    ۷-به داد پرسنل مظلوم برسید.

  56. ایرج گفت:

    با سلام
    اقتصاد سالم خواهشا بدون کم وکاست چاپ کنید.
    از موقع ورود ایشان به عنوان مدیر عامل یک شرکت بزرگ تولیدی تا جایی که تونسته به انحا مختلف به این شرکت ضربه زده که مهمترین آنها عبارتندا از:
    ۱-فرستادن مدیران بیکار و حاشیه دار و باند باز از داخل ایران خودرو به شرکتهای زیر مجموعه با عنوان استفاده از ظرفیت مدیران داخلی بجای مدیران وهیات مدیره هایی که بعضا بالای ۲۰سال سابقه کار درایران خودرو داشتن واغلب آنها مدیر وپاکدست بودن ولی درتیم ایشان نبودند.وفقط به خاطر عقده گشایی بوده.
    ۲-جذب افراد وهیات مدیره های خارج از گروه فقط به خاطر کاهش فشار های افراد دیگر حتی کسانی که تابحال یک روز هم سابقه مدیریت نداشتن مانند خدمات بیمه ایران خودرو – تعاونی خاص و محورسازان و مهرگام پارس و گسترش سرمایه گذاری و ریخته گری چدن و آلومینیم ودهها شرکت دیگر…
    ۳- جذب افراد بدون ضابطه خاص وپرداخت حقوق های نجومی بخاطر اینکه سفارشی هستن درحالیکه هر کسی می خواست وارد گروه ایران خودرو بشه باید درآزمون ورودی شرکت واز این طریق جذب شود ولی از زمان ورود ایشان بالای ۱۰۰۰نفر (دقت کنید بدون ضابطه ۱۰۰۰هزار نفر)وارد گروه ایران خودرو شده اند ومدیران وکارکنان مخالف را حذف کرده اند که حراست وبازرسی هم همسو با ایشان بوده که جا دارد ریاست محترم جمهور دستور دهند که این موضوع سریعا بررسی شود که چه کسانی را بیرون گذاشتن وچه کسانی را وارد کردن .
    ۳- مثلی هست می گن دزدی شبی داشت از مغازه ای دزدی می کرد رهگذری از آنجا رد می شده سوال می کنه چکار می کنی میگه نی میزنم مگه چرا صدا نداره می گه صداش فردا درمی یاد وفردا روز رهگذر می ببینه جلوی مغازه جمع شدن می پرسه چخبره می گن اینجا را دزد زده وتازه ۲زاریش می افتد دیشب چخبر بوده آقای خطیبی با این افرادی که به شرکتها فرستادی صداش مانند اون دزده بعدا درمیاد که چکار کردن بزار یکسال مالی تمام بشه تا حساب وکتاب دستت بیاد که شرکت داری فقط گوش به فرمان بودن مراد بیگها وعمو نیکی ها نیست گاو نر می خواهد ومرد کهن
    ۴-چرا دراین دوره بازرسی هیچگونه حرکتی ندارد وهمه اش گوش بفرمان شماست زیرا شما این طوری می خواهید وبرای حفظ خودتان دست به دامن مقامات بالاتر میشوید ومنسوبین آنها را درجایگاههای مدیریت قرار میدهید تا خود شما حفظ شوید
    ۵- در هیچ دوره ای به اندازه دوره شما مدیر عامل از طرف وزیر حمایت نشده واینکه چرا وزیر صمت از شما این قدر حمایت می کند وظیفه مجلس هست که به این مسئله ورود کند وبررسی نماید .
    ۶- با قراردادهای آنچنانی با برخی از قطعه سازان وحمایتهای مادی ومعنوی آنها ریشه خودرو سازی را شما می سوزانید .
    ۷- جذب افراد نامرئی :نزدیک ۵۰نفر جذب شده اند که حضور فیزیکی ندارند ولی حقوق نجومی دریافت می کنند که اسنادش موجوده خواستین به تون می دیم
    حرف آخر :
    جوجه را آخر پاییز می شمارن وقت حسابرسی شرکتهای زیر مجموعه معلوم خواهد شد که چند مرده حلاج هستین.وچطور پول سهامداران بدبخت را حیف ومیل کردین با دادن حواله خودرو به پرسنل از جیب سهامدار.تا خوش خدمتی کرده باشین

  57. سید رضا حسینی گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید
    لطفاً در خصوص مدیرعامل و قائم مقام ساپکو هم تحقیق کنید
    مخصوصا قائم مقام مدیرعامل ساپکو که قبلاً مدیرعامل امداد خودرو ایران زیر مجموعه ایران خودرو بودند
    همچنین مدیرعامل ایساکو و… و خیلی چیزها بهتون ثابت میشه. که این تیم خیلی مسئله داره

  58. دون دون گفت:

    یکی از اصلی ترین عوامل گرانی ها و نوسانات و تشدید حواشی بازار خودرو بی تدبیری در خودروسازی می باشد و بیشترین نارضایتی را نمایندگان و مردم از وضعیت نابسامان و لجام گسیخته گرانی ها دارند…
    عدم تدبیر در استخدامهای نا مرتبط و به بهانه باج دادن
    عدم تدبیر در مدیریت شرکتهای تابعه مانند ت.خ. و…
    عدم تدبیر در گماردن مدیران ارشد و مدیران عامل شرکتها
    عدم تدبیر در کنترل و نظارت در بخشهای مختلف شرکت
    عدم تدبیر در پاک کردن فساد مافیای خودرو در داخل شرکت
    عدم تدبیر در حمایت از دوستان و حامیان واقعی
    عدم تدبیر در اجرای دستورات مسئولین حکومتی
    عدم تدبیر در دروغگو خطاب کردن نهادهای اطلاعاتی و نظارتی
    عدم تدبیر در زندگیهای شخصی که حواشی آن به شرکت کشیده شده است
    عدم تدبیر در تمسخر گرفتن ریاست محترم جمهور در زمانی که میفرمایند اخبار واصله یعنی تایید شده
    عدم تدبیر در اختصاص خودروی نوبرانه به مدیران و وابستگان
    اینها نشانه ضعف و سوء مدیریت است.
    باید فکری مستحکم کرد که این حواشی جمع شود و از افرادی استفاده نمود که به پاکدستی و ناقد بودن مطرح هستند…

  59. دناپلاس گفت:

    با سلام
    شما واقعا از جایی خط نمی‌گیری و واقعا دنبال حق و حقوق مردمی
    یه زحمت بکش ی پست بزار یه گزارش تهیه کن از اینکه چرا ماشین های دنا پلاسی که دی ماه باید تحویل میداد ایران‌خودرو ولی هنوز فاکتور نکرده
    از حق و زن و بچه ام گذشتم هزار جور بدبختی پول جور کردیم دادیم ایرانخودرو هنوز فاکتور نکرده
    من تنها نیستم
    امثال من زیادن برو کامنت های سایت ۱car.ir رو بخون میفهمی
    چرا وقتی ماشین نمیدن هی مجوز ثبت نام بهشون میدن؟
    چندبار دارن ثبت نام میکنن؟
    درحالی که ماشین های ما هنوز فاکتور هم نشده

دیدگاه شما