• کد خبر: ۶۷۳۶۷
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۷ - : ۱۳:۱۳

تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: سال‌های گذشته ساعت کار کارکنان از ۷ صبح شروع می‌شد، با توجه به اینکه امسال جابه‌جایی ساعت نداریم، از ۱۵ خرداد آغاز ساعت کاری از ۶ خواهد بود.

 به گزارش اقتصاد سالم؛میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور امروز (چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تغییر ساعت کاری کارمندان دولت، گفت: سال‌های گذشته ساعت کار کارکنان از ۷ صبح شروع می‌شد، با توجه به اینکه امسال جابه‌جایی ساعت نداریم، آغاز ساعت کاری از ۶ و طبق روال گذشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته از اول خرداد این تغییر ساعت اعمال شد اما امسال از پانزدهم خرداد جا به جایی ساعت صورت می‌گیرد، یعنی زمانی که مدارس تعطیل شده‌اند و این مشکل برای معلمان که عمده کارکنان دولت هستند، حل خواهد شد.

لطیفی با اشاره به سامانه‌های حمل و نقل، عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم با شهرداری‌های تهران و کلان‌شهرها صورت گرفته تا شرایط مترو و جابه‌جایی‌ها به گونه‌ای تنظیم شوند که هموطنان با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس سازمان امور استخدامی کشور با اشاره به اینکه بهره‌وری یک مسئله اصلی است، گفت: در دنیا مطالعاتی در مورد تنظیم ساعت با نور آفتاب انجام شده است. امسال از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور این شرایط را خواهیم داشت و از ۱۵ شهریور که برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شویم، این جابه‌جایی ساعت به حالت قبل باز خواهد گشت که البته برای دستگاه‌های متعدد متفاوت است.

وی با تأکید بر اینکه در دو ماه پیش رو مسئله انرژی و بهره‌وری حائز اهمیت خواهد بود، اظهار کرد: اقتضای شرایط حال حاضر این است که تغییر ساعت داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=67367
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما