• کد خبر: ۷۰۵۴۷
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۶ - : ۱۳:۳۵

اگر مشروب تقلبی خوردیم، چه کار کنیم؟

رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با تاکید بر اینکه تمام مشروبات الکلی سمی هستند،‌ گفت: در مقالات علمی نشان داده شده است که میزان “بی‌خطری” برای مصرف الکل (تقلبی و غیر تقلبی) صفر است و بسیاری از عوارض مصرف مانند کوری، ماندگار است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛اگر فرد مصرف کننده پیش از شروع علائم ذکر شده احساس نگرانی کند و سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند، صرفا به عنوان بیمار تحت درمان و بررسی قرار می‌گیرند و موضوع مصرف مشروبات الکلی تقلبی به جایی انعکاس پیدا نمی‌کند؛ بنابراین فرد نباید با احساس نگرانی از این موضوع مراجعه به مرکز درمانی را به تاخیر انداخته و جان خود را در معرض خطر قرار دهد.

شادنیا ادامه داد: بهتر است افراد مصرف کننده، نمونه الکل مصرفی تقلبی را در صورت موجود بودن همراه خود به مرکز درمانی بیاورند چون برخی مراکز امکان اندازه‌گیری این الکل‌های تقلبی را دارند و همین هم به روند درمان کمک بسیاری می‌کند. در مورد الکل‌های تقلبی هرچه تشخیص سریع‌تر صورت گرفته و اقدامات درمانی هم زودتر آغاز شود، احتمال بروز علائم مسمومیت کمتر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسمومیت‌ها به دو دسته عمدی و غیرعمدی تقسیم‌بندی می‌شود، اظهار کرد: مسمومیت‌های غیرعمدی عموما در دو طیف سنی کودکان و سالمندان رخ می‌دهد. مسمومیت‌های عمدی گاهی مانند مصرف مشروبات الکلی و سوءمصرف مواد به جهت سرخوشی و یا به قصد خودکشی است که اینگونه موارد بیشتر در طیف سنی ۲۰ تا ۴۰ سال مشاهده می‌شود و شیوع سنی و جنسی این نوع از مسمومیت‌ها در گروه خانم‌ها و آقایان تقریبا برابر است؛ البته در خانم‌ها شدت مسمومیت‌ها کمتر است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=70547
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما