• کد خبر: ۷۹۵۶۵
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۲ - : ۱۸:۱۱

مهمترین پیام های سخنرانی سیدحسن نصرالله چه بود

سخنرانی ساعتی پیش سیدحسن نصرالله رهبر جنبش مقاومت حزب الله لبنان حاوی پیام های مهمی برای کشورهای منطقه و جهان بود.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری ۱۴۰۰ خبری (اقتصاد سالم)؛ برخی از مهمترین پیام ها به شرح زیر است:

۱_ رهبر جنبش حزب الله صراحتا تاکید کرد که عملیاتِ “طوفان الاقصی” در ۷ اکتبر از سوی حماس؛ یک عملیاتِ کاملا “فلسطینی” بوده که حتی بسیاری از شاخه ها و محورهای جریانِ مقاومت در منطقه نیز، از آن بی اطلاع بوده اند.

۱/۱_ در همین رابطه نصرالله تاکید کرد که “مخفی بودنِ مطلق عملیات” و انحصارِ آن در دست شاخه ی فلسطینیِ مقاومت؛ از عمده دلایلِ موفقیت آن بوده است.

۲_ تاکید نصرالله بر اینکه حتی “حزب الله لبنان” و دیگر شاخه های مقاومت نیز از عملیاتِ طوفان الاقصی بی اطلاع بوده اند؛ دارای چند پیامِ مهم است:

الف: اشاره به این نکته که جنبش “حماس” به تنهایی توانایی و قدرتِ لازم برای اجرای عملیاتی در حد و اندازه ی “طوفان الاقصی” را داشته است و اسرائیلی ها باید از توانِ واقعی مقاومت، آگاه باشند.

ب: بیان این موضوع که برخلاف برخی خبرسازی های مقامات و رسانه های ضدِّ ایرانی در اسرائیل و آمریکا؛ نه تنها “تهران” بلکه بسیاری از شاخه های جنبش مقاومتِ غرب آسیا نیز از فرایندِ برنامه ریزی و اجرای عملیات طوفان الاقصی، بی اطلاع بوده اند.

ج: اهمیتِ این موضوع در این ست که برخی از مقامات و رسانه های اسرائیلی و ضدِّ ایرانی در چند هفته ی اخیر تلاش کرده بودند تا با انتسابِ عملیاتِ جنبش حماس به ایران؛ از یک طرف از توانایی، قدرت و اهمیتِ جنبش حماس کاسته و از طرفِ دیگر با کشاندنِ پای ایران به جنگ، از یک سو یارگیری بیشتری از میانِ کشورهای منطقه و جهان کرده و از سوی دیگر کشورهای عربی منطقه را نیز با پروپاگاندا و جنگ روانی_رسانه ای در راستای اهدافِ خود، تحریک کنند.

د: با این حال سیدحسن نصرالله در سخنرانی ساعتی پیش خود تاکید کرد که عملیاتِ طوفان الاقصی و در مقیاس بزرگتر موضوعِ فلسطین؛ یک پرونده ی اسلامی_عربی_انسانی بوده و تنها مربوط به ایران نیست و تمامِ مردم و کشورهای جهان باید نسبت به ظلم و کشتارِ اشغالگرانِ اسرائیلی موضع گیری کنند.

۳_ اما پیام و کُد بسیار مهم دیگرِ سیدحسن نصرالله درباره ی گمانه زنی های بسیاری مبنی بر این بود که همزمان با سخنرانی نصرالله؛ جنبش حزب الله لبنان وارد جنگ با اسرائیل خواهد شد.

نصرالله در این رابطه در یک جمله ی بسیار دقیق و صریح گفت:” برخی می‌گفتند سید امروز میخواهد اعلام کند که حزب الله وارد جنگ می‌شود، ما از ۱۷ مهر (۸ اکتبر) وارد نبرد شده ایم. ما ۳ هفته است که وارد جنگ شدیم. البته ما هم مثل همه دنیا روز شنبه متوجه عملیات طوفان الاقصی شدیم”.

این سخنان رهبر مقاومتِ لبنان، اسرائیلی ها را در شرایط بغرنجی قرار داد:

الف: نصرالله تاکید کرد که مقاومتِ لبنان در کنار مقاومتِ فلسطین در غزه؛ با اسرائیلی ها وارد جنگ شده است.

ب: با این حال نصرالله اطلاعاتِ بیشتری ارائه نکرد و همچنان اشغالگران را در “خوف و ترس” ی نگاه داشت که عملیات های بعد حزب الله در چه زمان، کدام مکان و چگونه صورت خواهد گرفت.

ج: به این ترتیب مقاومتِ لبنان همچنان بخش بزرگی از توانِ اطلاعاتی، نظامی و ماشین جنگیِ اشغالگران را در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی؛ معطلِ تصمیمات و اقداماتِ آتیِ خود نگاه داشته و از باریکه غزه دور نگاه خواهد داشت.

۴_ در تکمیل صحبت های بالا، نصرالله به اشغالگران هشدار داد:” همه احتمالات در جبهه لبنانی ما باز است و همه گزینه ها روی میز است و ما می توانیم در هر زمانی به آنها متوسل شویم… با ناوهایی که در مدیترانه ما را تهدید می‌کنید ما نیز برای آنها برنامه داریم و ترسی از شما نداریم… ممکن است ما وارد جنگ کامل شویم، دشمن باید این را در محاسبه‌های خود وارد کند”.

۵_ نصرالله همچنین در صحبت های خود پیام مهمی به کشورهای عرب منطقه فرستاد و اظهار کرد:” پیروزی غزه در این نبرد پیروزی برای همه کشورهای منطقه و در راستای منافع مصر، اردن، سوریه و لبنان خواهد بود”.

این بخش از صحبت های وی ناظر به طرح آمریکا و اسرائیل برای خروجِ اجباری حدود ۲ میلیون نفر مردمِ غزه و اسکانِ آنها در اردوگاه هایی در کشورهای “مصر و اردن” است که امنیت ملی این کشورها را تحت الشعاع قرار می دهد و مقامات مصر و اردن صراحتا با این طرح مخالفت کرده اند.

در همین رابطه گزارش زیر را بخوانید:

پروژه جدید علیهِ فلسطین کلید خورد:

می خواهند مردمِ غزه را وادار به خروج از خانه هایِ شان و سکونت در مصر کنند

۶_ وی همچنین به جنگ روانی_رسانه ای گسترده و شدید اسرائیلی ها و حامیان شان نیز اشاره کرد که سعی در تحریفِ فجایعِ در حال وقوع در غزه دارند.

رهبر حزب الله لبنان در همین رابطه اشاره کرد:” رژیم صهیونیستی بهانه های واهی می آورد، همچون سر بریدن ۴٠ نوزاد توسط حماس، در حالی که هیچ مدرکی ارائه نمی کند؛ اما ما هزاران کودک را در غزه تکه تکه می‌بینیم”.

در همین رابطه گزارش زیر را بخوانید:

ماجرای نگهداری کودکان اسرائیلی توسط حماس در قفس چه بود  

۷_ سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود اشاره ای نیز به تاریخِ حضور آمریکایی ها در منطقه کرده و گفت:” ای آمریکایی ها، شکست های خود را در عراق و لبنان و خروج تحقیرآمیز خود از افغانستان را به خاطر بسپارید، کسانی که در اوایل دهه هشتاد در لبنان شما را شکست دادند، هنوز زنده اند و فرزندان و نوه هایشان با آنها هستند”.

۸_ در جمع بندی می توان گفت سخنرانی امروز رهبر جنبش حزب الله لبنان؛ فشار افکار عمومی جهان علیه جنایاتِ اشغالگران اسرائیلی علیه مردم غزه را افزایش خواهد داد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=79565
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. قاسم گفت:

    به نظر بنده جناب حسن نصرالله باید در مواجهه با چنین حملات بی سابقه ای از سوی اسرائیل که جان هزاران غیر نظامی رو‌گرفته چیزی جز اعلام جنگ حرف دیگه ای نمیزد…

دیدگاه شما