• کد خبر: ۸۳۱۱۰
  • ۱۴۰۲-۰۹-۲۰ - : ۱۵:۲۵

کشف فرار مالیاتی ۲ میلیاردی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری فردی که در یکی از استان های غربی اقدام به فرارمالیاتی نموده بود در تهران خبرداد و گفت: کارشناسان میزان فرارمالیاتی کشف شده را بیش از ۲۱ میلیارد ریال برآورد نموده اند.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ سرهنگ مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به دستگیری فردی که با سوء استفاده از کارت بازرگانی متعلق به اشخاص غیر جهت واردات کالا مرتکب فرار مالیاتی شده بود در محدوده خیابان انقلاب شدند.

وی افزود: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه در مبارزه با فرارمالیاتی و وصول نیابت قضایی صادره از بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۳ تهران  مبنی بر فرارمالیاتی اینکه فردی در شهرستان سنندج مشخص شد متهم با سوء استفاده از کارت بازرگانی افراد دیگر جهت واردات کالا مبالغ کلانی فرارمالیاتی کرده که عوامل این پلیس مبادرت به شناسایی و دستگیری  فرد کردند.

افشاری بیان کرد: در بازجویی از متهم  مشخص شد که او مدتی است در زمینه استفاده از کارت بازرگانی افراد دیگر جهت واردات کالا در حد وسیع فعالیت داشته که موجبات فرار مالیاتی و تضییع حقوق عامه و دولت را به میزان ۲۱ میلیارد ریال را فراهم کرده که پرونده وی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

 

منبع:تسنیم

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=83110
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما