• کد خبر: ۹۱۱۹۳
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۴ - : ۱۶:۵۷

نشانه های دست داشتن اوکراین در حمله تروریستی مسکو نمایان شد

در یک روزی که از حمله تروریستی شب گذشته در مسکو گذشته، نشانه های دست داشتن سازمان اطلاعات اوکراین در این حمله در حال نمایان شدن است…

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، شب گذشته همزمان با وقوع حمله تروریستی به تالار کروکوس در مسکو؛ پیش بینی کردیم که اوکراین تنها “متهمِ” این حادثه تروریستی است.

در همین رابطه گزارش زیر را بخوانید:

پشت پرده ها و پیامدهای احتمالی حملات تروریستی امشب در مسکو چیست

با گذشت یک روز از این واقعه و اعلام اطلاعات بیشتر، این “نظر” تقویت شده و به تدریج “مستندات” ی دال بر دست داشتن اوکراین در حمله ی مسکو، در حال پیدا شدن است.

در این رابطه به فَکت های زیر توجه بفرمایید:

۱_ برخی اخبار منتشره حاکی از آن است که گروه تروریستی “داعش” مسئولیت حمله تروریستی مسکو را برعهده گرفته است…

۱/۱_ با این حال مقامات روسیه دست داشتن داعش در این عملیات تروریستی را رد کرده و تاکید کرده اند که یک “سازمان امنیتی و دولت”، پشت این حمله با چِنین ابعاد و گستردگی بوده است. برخی از مقامات روس نیز رسما اوکراین را متهم کرده اند.

۲_ شواهد غیرقابل انکار، نشان می دهد اظهارات مقامات روسیه بیشتر نزدیک به واقعیت است تا بیانیه ی منتسب به داعش.

۱/۲_ در همین رابطه مروری بر “کارنامه داعش” و عملیات های تروریستی پیشین این گروه نشان می دهد که اساس و پایه ی قریب به صد درصد عملیات های تروریستی این گروه؛ استفاده از “عواملِ انتحاری” بوده است.

۳_ درواقع “هسته” ی اصلی جنگجویان داعش در میدان، نیروهایی هستند که تحت آموزه های “وهابی _ تکفیری”؛ خود را داوطلبِ عملیات های انتحاری برای ورود به “بهشت” می کنند.

۴_ این وضعیت در حالی ست که عملیات تروریستی شب گذشته در مسکو، برخلافِ تمام عملیات های پیشین داعش، “انتحاری” نبوده و این عملیات از ابتدا براساسِ “زنده ماندن و فرارِ” تمام مجریانِ این عملیات، طراحی و اجرا شده است.

۱/۴_ طبق اخبار منتشره حتی از سوی رسانه های غربی، هیج یک از “تروریست” های شب گذشته در مسکو، “انتحاری” نبوده اند و این عملیات درحدی؛ “حرفه” ای طراحی و اجرا شده که حدود ۱۱ تروریست موفق به فرار از محل شده اند.

یکی از تروریست های دستگیر شده توسط نیروهای ویژه روسیه، از ترس، “می لرزد” / این درحالی ست که تروریست های داعش به دلیل شستشوی مغزی و اعتقاداتِ کور، تا آخرین لحظه مصمم بوده و نشانه ای از ترس، بروز نمی دهند

۵_ همین “نشانه” ی قوی نشان می دهد که برخلافِ بیانیه ی “منتسب” به داعش، عملیات تروریستی مسکو مربوط به این گروه تروریستی نبوده و یا در خوشبیانه ترین نگاه به این “سناریو”؛ جناحی در داعش تنها این عملیات را “گردن” گرفته است…

۶_ نکته مهم دیگر در این رابطه این است که همزمان با نگارش این یادداشت، فایل صوتی ای منتسب به داعش منتشر شده که اعلام کرده “حمله به مسکو، پاسخ به کُشتار مسلمانان در عراق و سوریه توسط روسیه، بوده است”.

۱/۶_ در رابطه با این فایل صوتی نیز (فارغ از ادعای آن) باید یادآوری کرد چرا داعش، سراغِ “آمریکا و ائتلاف غربی” که تعداد زیادی غیرنظامیِ مسلمان را در جریان اشغال کشورهایی همچون “عراق و سوریه و لیبی و افغانستان و…” به قتل رساندند، نرفته و سراغ کشوری همچون روسیه رفته است!؟
همین موضوع نیز نشان می دهد که در همین زمینه نیز از “نامِ داعش” سوءاستفاده شده است!

۷_ اما گذشته از تناقض های “ساختاری و ایدئولوژیکِ” عملیات تروریستی در مسکو با ساختار و عملکردِ گروه تروریستی داعش؛ “نشانگان” دیگری نیز بروز کرده که انگشت اتهام را به سمت اوکراین گرفته است.

خودروی تروریست ها در نزدیکی مرز اوکراین متوقف شد

۱/۷_ در یکی از همین موارد ۲ تروریست فراریِ عملیات مسکو درحالیکه با خودرو چند صد کیلومتر به سمت اوکراین فرار کرده بودند، در نزدیکی مرزهای این کشور توسط نیروهای ویژه روسیه شناسایی و دستگیر شدند.

۲/۷_ طبق اطلاعات منتشره، این تروریست ها “تماس” هایی با افرادی در خاک اوکراین داشته اند.

۳/۷_ براساس برخی اخبار منتشره نیز در مرز مشترک روسیه و اوکراین، “تیم” ی برای تحویل گرفتن و نجاتِ مجریان عملیات تروریستی مسکو؛ حضور داشته و منتظر رسیدن تروریست ها بوده است.

۸_ درمجموع باید گفت که تمام شواهد تا کنون علیه “اوکراین” بوده و فرضیه دست داشتن این کشور در عملیات تروریستی مسکو را تقویت می کند.

۹_ مهمترین “انگیزه و هدف” اوکراین و حامیان این کشور در ناتو و غرب از عملیات تروریستی در مسکو؛ رساندن این پیام به سران روسیه است که اگر جنگ علیه اوکراین “پایان نیافته و یا محدود” نشود، جنگ به داخل روسیه و قلب این کشور در مسکو کشیده می شود…

۱۰_ با این حال پیش بینی می شود که این عملیات نتیجه “عکس” داشته و به زودی شاهد تشدید حملات روسیه در اوکراین باشیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=91193
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما