• کد خبر: ۹۹۳۸
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۵ - : ۱۵:۰۹

فیلم کشتار و زنده به گور کردن غواصانِ دست بسته ایرانی

در آغاز عملیات کربلای ۴ تعداد قابل توجهی از غواصان پس از گذشتن از اروند رود با سربازان بعثی عراق روبرو می شوند. بعثی ها دستان غواصانِ ایرانی را بسته و با ریختن خاک با بولدوزر؛ آنها زنده به گور می کنند.

 

سرباز بعثی در حال کشیدن غواص ایرانیِ دست بسته بر روی آب برای جمع کردن تمام غواصان در یک گوشه و آماده کردن مقدمات زنده به گور کردن آنها/ در سمت چپ تصویر غواص دیگری نیز دیده می شود

 

سرباز عراقی و غواصی دیگر

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، عملیات کربلای ۴ که چندر روز پیش (۳ دی ۱۳۶۵) سالگرد آن بود؛ به دلیل اعلام اطلاعاتی هواپیماهای آواکس آمریکایی به عراق و لو رفتن عملیات، با آمادگی صددرصدی ارتش رژیم بعث مواجه و با شکست همراه شد و تعداد قابل توجهی از بهترین فرزندان ایران زمین در این عملیات به شهادت رسیدند.

اما ماجرای شهادت فرزندان این مردم در واحدهای رزمیِ غواص از همه دردناکتر و بیانگر میزان وحشی گری و درّنده خویی سربازانِ رژیم بعث عراق و متجاوزان به ایران زمین در ۸ سال دفاع از میهن است.

فیلم واقعیِ زیر که در همان زمان ضبط شده گوشه کوچکی ست از ماجرای دردناکی که بر فرزندانِ غواصِ مدافع این سرزمین رفت:

سرباز بعثی غواصان ایرانیِ دست بسته را، همچون ماهی بر روی آب بر ساحل اروند می کِشَد؛ تا با ریختن خاک با بولدوزر، زنده به گورشان کنند (در هنگام پخش با لمس کلید مربع توخالی، فیلم را بزرگ کنید)

۳ سال پیش در یک تفحص؛ استخوانهای باقیمانده از ۱۷۵ تن از فرزندان غواصِ ایران زمین در همان حالت دست بسته، در یک گور دسته جمعی تفحص شده و به خاک وطن بازگردانده شدند.

سرباز وطن پس از ۳۰ سال دوری به دامان وطن بازگشت

 

سواحل اروند، جایی که دژخیمان بعث بهترین فرزندان ایران زمین را زنده به گور کرد

 

سیمها و مفتولهایی که با آن دستان غواصان را بسته بودند. به دست آمده از پیکر غواصان تفحص شده در گورهای دسته جمعی

 

جمعی از فرزندان غواصِ مردم ایران که در عملیات کربلای ۴ در رود اروند، همچون مولایشان حسین، تشنه لب به شهادت رسیدند

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=9938
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما