• کد خبر: ۷۵۱۷۶
  • ۱۴۰۲-۰۶-۱۲ - : ۱۵:۲۲

تخم مرغ به کمتر از قیمت مصوب رسید

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: با توجه به مازاد تولید ناشی از ممنوعیت صادرات، تخم مرغ به کمتر از قیمت مصوب در بازار رسید.

 به گزارش ۱۴۰۰خبری(اقتصاد سالم)؛ ناصر نبی پور گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۳ تا ۴۴ هزارتومان است که با نرخ مصوب ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان کماکان اختلاف دارد.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید ناشی از ممنوعیت صادرات و عرضه به بازار داخل، قیمت هرکیلو تخم مرغ نسبت به هفته قبل ۲ هزارتومان کاهش داشته است. هرچند به سبب افزایش قیمت مصوب کنجاله سویا از ۱۶ هزار و ۳۰۰ به ۱۹ هزارتومان قرار است که وزارت جهاد، نرخ مصوب جدید را اعلام کند.

نبی پور ادامه داد: روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که با تامین به موقع کنجاله سویا پیش بینی می‌شود که مشکلی در بحث تولید و تامین تخم مرغ نداشته باشم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن برسد. هرچند تحقق این امر مستلزم تامین به موقع کنجاله سویاست چرا که این نهاده در افت تولید و وزن محصول تاثیر بسزایی دارد.

او از ممنوعیت صادرات تخم مرغ خبر داد و گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۷۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است، اما طی هفته‌های اخیر صادرات تخم مرغ در راستای تنظیم بازار داخل ممنوع است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=75176
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما