• کد خبر: ۸۱۲۳۲
  • ۱۴۰۲-۰۹-۰۲ - : ۱۳:۵۴
شهادتِ خبرنگار تلویزیون المیادین:

نه پدر ریش دارد و نه دخترش روسری داشت، اما می گوید جانِ فرح فدای حسن نصرالله!

اظهارات پدرِ “فرح عمر” خبرنگار شبکه تلویزیونی “المیادین” متعلق به حزب الله لبنان که ۳ روز پیش به دست اشغالگرانِ اسرائیلی به شهادت رسید؛ بسیار قابل تامل است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”؛ پدرِ خبرنگارِ شهید در گفت وگویی اظهار کرده است:” جانِ فرح، دخترم، فدای سیدحسن نصرالله”.

ابتدا فیلم زیر را ببینید:

 

اما این رویداد واجدِ نکات مهمی است:

۱_ “فرح عمر” خبرنگار شبکه تلویزیونی “المیادین”، متعلق به جنبش مقاومتِ لبنان “حزب الله” به رهبری سیدحسن نصرالله بود که هنگام فعالیتِ خبری در جنوب لبنان به صورتِ عمدی مورد حمله ی اشغالگران قرار گرفته و به شهادت رسید.

۱/۱_ در همین رابطه وزارت امور خارجه لبنان از شکایت این کشور از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل به دلیل به شهادت‌رساندن عمدی فرح عمر خبرنگار و همچنین تصویربردار شبکه تلویزیونی المیادین خبر داده است.

فیلم تدفینِ ۱۰۰ ها شهیدِ بیمارستان “شفاء غزه” در گورهای جمعی / +۱۸
بلایی که صهیونیست ها با بمباران های متعدد، محاصره و حمله به این بیمارستان؛ بر سر مردم فلسطین به ویژه کودکان و زن ها آوردند…/

اشغالگران با هدف قرار دادنِ عمدیِ خبرنگاران در فلسطین و لبنان، تلاش می کنند تا از رسانه ای شدنِ جنایات شان و آگاهی جهان از آنچه در این منطقه می گذرد، جلوگیری کنند

۲_ اما تصاویر منتشره نشان می دهد که خبرنگارِ شهید، در زمان کار در تلویزیون المیادین فاقدِ پوششِ موی سر بود.

۳_ پدرِ شهید نیز که در گفت وگو با رسانه ها، خونِ دخترش را به رهبرِ حزب الله لبنان سیدحسن نصرالله تقدیم کرده است؛ فاقدِ ویژگی های ظاهریِ طیفی که (در ایران) خود را حزب الله می نامد، همچون محاسن و ریش است.

سیدحسن نصرالله / فرمانده ی شهید مردمِ ایران حاج قاسم سلیمانی / شهید عماد مغنیه (نفر دوم و مغز متفکر عملیات های نظامی حزب الله لبنان)
.
فرمانده ی شهید ۳۰ سال جنگید و در این مدت راحت نخوابید تا از جان و مال و ناموسِ ایرانی حراست کند و درنهایت نیز خود را سربازِ مردمِ ایران، نامید؛ اما تازه رسیده هایی که هنرشان حرف زدن در زیرِ بادِ سیستم های تهویه مطبوع است، خود را مالکِ مملکت می دانند!
.
باید از این افراد پرسید، شما چه هزینه ای برای این مملکت و این مردم داده اید که چُنین متوقع هستید!؟ کارنامه ی شما چیست و برای این مملکت و این مردم چه کار کرده اید!؟

۴_ تمام این نکات در کنار هم، چه پیامی می تواند داشته باشد!؟

۵_ مهمترین پیامِ این وضعیت این است که “سیدحسن نصرالله” اکنون به عنوان یک شخصیتِ کاریزماتیک و محبوب در راسِ یک جنبشِ مقاومت و ضدِّ اشغالگری در سطحِ کشور لبنان شناخته می شود نه آنچه که صهیونیست ها می خواهند القاء کنند، صرفا به عنوانِ دوست و متحدِ ایران در لبنان.

۶_ این وضعیت نشان می دهد که “انقلاب ایران” در این بخش از جهان، وظیفه خود را به درستی انجام داده و ‌پیامِ انقلاب را که “استقلال، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم بوده”؛ به درستی منتقل کرده است.

۷_ در همین رابطه نباید فراموش کنیم سخنان و سیره ی عملیِ فرمانده ی شهیدِ مردمِ ایران حاج قاسم سلیمانی را که درباره ی افراد شُل حجاب چه اعتقادی داشت.

۱/۷_ همه می دانند که فرمانده ی شهید در یکی از سخنرانی های معروفش در این رابطه گفت:” من و آدم‌های خودم. من و رفقای خودم. من و مریدهای خودم. این بی‌حجاب است، این باحجاب است. این چپ است، آن راست است، این اصلاح‌طلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟ همان دختر کم‌حجاب دختر من است. دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما… اما جامعه ماست…”.

۸_ این موضوع و مقایسه ی آن با چُنین وضعیتی در لبنان که ذکر آن رفت، نشان می دهد که هم حاج قاسم سلیمانی و هم سیدحسن نصرالله؛ از یک منبعِ دینی و فکریِ مشترک تغذیه کرده اند که همان مکتبِ امیرالمومنین علی ع و فرزندش حسین در مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم است.

۹_ مکتب علی ع که “مقاومت” در برابرِ ظلم و ستم و “حمایت” از نا توان و مظلوم و بی پناه؛ در آن تجلی یافته است.

در همین رابطه گزارش زیر را بخوانید:

“علی” اسطوره ای افسانه ای بود یا خدایی بر روی زمین / تاریخ پاسخ می دهد

۱۰_ این دقیقا همان “وجدانِ بشری” ای است که هم اکنون در تمامِ دنیا از نیویورک تا پاریس و لندن و برلین؛ بیدار شده و ۱۰۰ ها هزار نفر از مردمِ عادی را در کشورهای “آمریکا و انگلیس و آلمان و فرانسه” (پدرخوانده های اشغالگرانِ اسرائیلی)، به خیابان ها کشانده تا به نسل کُشی، جنایاتِ جنگی و بمباران های غیرنظامیان و مدارس و بیمارستان ها از سوی صهیونیست ها، اعتراض کنند.

تصاویر جدیدترین تظاهرات در حمایت از غزه در نیویورک

 تصاویر جدیدترین تظاهرات در برلین در حمایت از مردم غزه

۱۱_ تمام این موارد در کنار هم، درس بزرگی نیز برای برخی افراد در ایران دارد که “حزب الله” را منحصر به خود کرده و می گویند: “ایران مالِ حزب اللهی ها است”.

۱۲_ این افراد باید بدانند که:” ایران برای تمام کسانی ست که به مردم و بشریت خدمت می کنند و در این راه هم، هزینه می دهند؛ افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدایِ جان فدایِ وطن…”.

 

شهید “سراج رعد” از رزمندگان حزب الله لبنان
ساعاتی پیش حزب‌الله لبنان از شهادت پنج نیروی عملیاتیِ خود خبر داد
.
‌در میان آنها پسر “محمد رعد”، نماینده پارلمان لبنان هم دیده می‌شود.
.
‌وی در اولین مصاحبه پس از شهادت پسرش گفت:” او از من جلو زد، او از من زرنگ تر بود، او از من سریعتر بود”.
.
این است رازِ محبوبیت و موفقیتِ قاسم سلیمانی ها و حسن نصرالله ها؛ حضور در میدان و هزینه دادن برای مردم و ملت تا حًدِّ فدا شدن!

مصاحبه محمد رعد، نماینده مجلس لبنان پس از شهادت «پسرش» از نیروهای میدانیِ حزب الله:” او از من جلو زد… او از من زرنگ تر بود… او از من سریعتر بود…”.

گزارش های مرتبط زیر را هم بخوانید:

با انتشار یک ویدئو؛

کودکانِ اسرائیلی وعده دادند “ما همه غزه را نابود می کنیم”

 

فشار اسرائیل برای ورود تهران به جنگ

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=81232
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما