• کد خبر: ۹۲۶۴۰
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۹ - : ۱۶:۲۴

شطرنج سیاست در ایران پس از عملیات تنبیهی سپاه علیه اسرائیل، تغییر کرده و بروز شد / چه کسانی قبول و چه کسانی رفوزه شدند

عملیات تنبیهی سپاه علیه اسرائیل، به شفافیت صحنه در حوزه سیاست داخلی ایران نیز کمک شایانی کرد.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، ابتدا ذکر می شود که نگارنده به هیچ وجه هیچگونه تمایل و جهت گیریِ سیاسی ای نداشته و ندارد و به عنوان رهروِ مکتب آقا امیرالمومنین علی ع نزدیکی به گروه ها و جناح های سیاسی را؛ دونِ شان یک خبرنگار وطن پرست و فعال در عرصه دفاع از حقوق مردم و منافع ملی ایران زمین می داند.

با این حال باید ذکر شود که “عملیات تنبیهی” اخیر سپاه علیه شرارت های رژیم صهیونیستی، صفوفِ دو گروه از مدعیان و فعالان سیاسی و اجتماعی در داخل و خارج از ایران را از هم جدا و مشخص کرد:

الف: آنهایی که حتی با وجود انتقاد و گلایه های هرچند شدید از برخی فرایندها و مدیریت های جاری در کشور، از پاسخ مقتدرانه و مدبرانه ی سپاه به تعرضات رژیم صهیونیستی دفاع کردند.

ب: معدود افرادی که در این رابطه سکوت کرده و یا این عملیات را محکوم کردند.

در همین رابطه نکات زیر اهمیت شایانی دارد:

۱_ مشاهدات نگارنده نشان می دهد که قریب به اتفاق فعالان سیاسی و اجتماعی در داخل کشور فارغ از جناح و دسته؛ از عملیات تنبیهی و بازدارنده ی سپاه علیه اسرائیل حمایت کردند.

۲_ معدود افرادی نیز در این باره سکوت کرده و یا این عملیات را محکوم کردند.

۳_ در فعالان خارج از کشور نیز برخی از این عملیات دفاع و برخی آنرا محکوم کردند.

۴_ از جمله افرادی که از عملیات تنبیهی سپاه علیه شرارت ها و تجاوزات اسرائیل حمایت کردند، “محمد خاتمی” رئیس جمهوری اسبق بود که از این عملیات حمایتِ قاطع کرد.

۵_ اما از جمله “ساکتینِ” این عملیات، باز هم یک رئیس جمهورِ اسبق و “محمود احمدی نژاد” بود.

۶_ ازجمله محکوم کنندگان این عملیات نیز “علی کریمی” بود.

۷_ نکته قابل توجه در این رابطه این است که طبق یک اصلِ “عقلانی، اخلاقی و شرافَتی” که در تمام دنیا جاری و ساری است، اعضای یک خانواده و مردم یک کشور علی رغم تمام اختلافات داخلی؛ در برابر “دشمن خارجی” که موجودیتِ آنها را تهدید می کند، متحد و یکصدا از نیروهای دفاعی و نظامی خود حمایت می کنند.

“وعده صادق” محقق شد

۷_ بنابراین عملیات تنبیهی و بازدارنده ی سپاه که در نوع خود نیز “بی نظیر و منحصر بفرد” بود؛ شاقول و محکی شد تا عیارِ افراد و فعالان سیاسی در داخل و خارج از کشور و “نسبتِ” آنها با وطن و سرزمینِ مادری مشخص شود…

الف: آنها که از رزمندگان و مدافعان وطن، دفاع می کنند.

ب: آنهایی که به هر دلیلی، ترجیح می دهند سکوت کنند.

ج: و آنها که علنا طرف دشمنِ خارجی را می گیرند.

۱/۸_ “محمد خاتمی، محمود احمدی نژاد و علی کریمی”؛ به ترتیب در دسته های یاد شده در بالا قرار گرفتند…

۹_ باید یادآوری کرد که فعالان سیاسی و “عیارِ” آنها را باید در نقاط عطف و حساسِ تاریخی و در ارتباط با موضوعات حیاتی و سرنوشت ساز؛ شناخت و ارزش گذاری کرد و “امنیت و تمامیت ارضی وطن” یکی از مهمترین موضوعات است.

۱۰_ مطمئنا آنان که سربازانِ وطن شان را به دشمن خارجی می فروشند، نه از ناموس چیزی می فهمند نه از زن و بچه و خانه و وطن.

پی نوشت مهم:

در آخرین ساعات نگارش این یادداشت، ارگان رسانه ای محمود احمدی نژاد اعلام کرد که “خادم ملت ایران امروز در حاشیه دیدار با جمعی از بانوان، در پاسخ به سوالی درباره حمله ایران به اسرائیل گفت: هر کشوری به سایر کشورها غیرقانونی حمله کند، باید پاسخ آنرا دریافت کند و این حق کشوری است که مورد تهاجم قرار گرفته است”.

در همین رابطه نگارنده به طور کلی و مختصر خاطرنشان می کند که آنچه از زبان احمدی نژاد اعلام شده، بر ابهاماتِ موجود افزوده و بهتر بود که وی به همان سکوتِ خود در این رابطه ادامه می داد!

از جمله نکات این است که نامبرده رژیم اشغالگر صهیونیستی را یک “کشور” خطاب کرده است!

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=92640
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما