• کد خبر: ۸۹۶۸۲
  • ۱۴۰۲-۱۲-۱۲ - : ۹:۵۳

سوءاستفاده اسرائیل از خصوصیات ذاتی و فیزیولوژیک بشر / صهیونیست ها سیاست “شستنِ هر جنایت با کُشتار بزرگتر بعدی” را اجرا می کنند

جدیدترین جنایت اشغالگران (به تاریخ پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲) در کُشتار بیش از ۱۰۰ نفر از مردم غیرنظامی در کنار کاروان توزیع مواد غذایی در میدان النابلسی در شمال شهر غزه، بخش های ناپیدای بیشتری از پروژه ی اسرائیل را روشن کرده است…

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، هر بار که جنایتی از اسرائیل (در کُشتارِ دسته جمعی مردمِ فلسطین) در غزه سر می زند، افکار عمومی جهان “شوکه” می شود تا آنکه جنایت بعدی، “شوکِ بزرگتری” را به جامعه جهانی وارد می کند. (پی نوشت ۱)

انبوه کودکان گرسنه در غزه چشم انتظارِ اجازه ی اسرائیل برای ورود کامیون های حامل مواد غذایی

این پروژه ی صهیونیست ها، واجد فَکت های مهمی است:

۱_ شواهدِ میدانی و رویدادهای ۵ ماه اخیر نشان می دهد که صهیونیست ها سیاست “شستشوی جنایتِ قبلی با جنایت بزرگترِ بعدی” را در غزه در پیش گرفته اند…

۲_ طبق این سیاست، هر بار که افکار عمومی جهان نسبت به یکی از جنایاتِ اسرائیل برانگیخته شده و اعتراض می کنند، مدتی بعد ارتش صهیونیست جنایتی با “ابعاد و گستره ی بزرگتر و تعداد قربانیان بیشتر” را مرتکب می شود. (پی نوشت ۲)

در این رابطه گزارش های زیر را بخوانید:

دلیل قساوت اسرائیل در انهدامِ بیمارستان “المعمدانی” با بیمارانش در غزه چیست / مقاومت به زودی پاسخ می دهد

 

دلیل قساوتِ اسرائیلی ها در بمبارانِ غزه چیست؟ / اشغالگران “عمدا” بیمارستان ها و مدارس را می زَنَند

۳_ با چِنین “سیاست” ی، به تدریج افکار عمومی جهان نسبت به جنایات و کُشتار مردم فلسطین “سِر و بی تفاوت” شده و نسل کُشی مردم غزه برای آنها به “اَمری عادی” تبدیل می شود.

۴_ درواقع “اتاق فکرِ صهیونیست” ها از این ویژگیِ فیزیولوژیک و ذاتی در نهاد بشر سوءاستفاده کرده مبنی بر اینکه انسان ها نسبت به آنچه که “به تدریج و به کررات اتفاق افتاده و تکرار می شود، بی تفاوت شده و با آن کنار می آیند”.

۱/۴_ همچنین با انجام هر جنایتِ جدید از سوی صهیونیست ها که بزرگتر و سهمگین تر از جنایتِ قبلی است، “ناخودآگاه” جنایتِ قبلی در افکار عمومی جهان “کوچک تر از آنچه که بوده” به نظر می رسد؛ زیرا ذهن بشر به گونه ای است که واقعیت ها را “در مقایسه با یکدیگر”، ادراک کرده و درجه بندی می کند و کُشتار وسیع تر با تلفاتِ بیشتر در ناخودآگاهِ بشر، کُشتار قبلی را به سایه برده و کمرنگ می کند…

تظاهرات در نیویورک علیه کشتار مردم غزه هنگام دریافت کمک‌های غذایی

۵_ علاوه بر واقعیت های ذکر شده در بالا، صهیونیست ها با این سیاست می خواهند به صورتِ دائم و مکرر این “پیام” را به جامعه جهانی ارسال کنند که سبعیت، درنده خویی و جنایاتِ آنها “انتها و محدودیتی” ندارد و همه باید خوشحال باشند که ارتش اسرائیل هنوز به سراغ پِلَن (برنامه) بعدی خود (کُشتار بزرگتر) نرفته است.

۶_ البته باید خاطرنشان کرد که اگرچه این سیاست در کوتاه مدت، موفق بوده است اما در بلندمدت “زوال و نابودیِ” رژیم صهیونیستی را تسریع خواهد کرد.

۱/۶_ بدیهی است خون هایی که ارتش اسرائیل از کودک و زن و پیر و جوانِ مردم فلسطین ریخته و خواهد ریخت؛ “در آینده پا درآورده، به میدان آمده و گلویِ اشغالگران را خواهد گرفت”…

۷_ باز هم براساس ویژگی های ذاتی و فیزیولوژیکِ بشری، از هر خونِ بناحق بر زمین ریخته شده در غزه؛ چند کودکِ فلسطینی به دنیا می آیند که انتقام خون های بی گناه بر زمین ریخته شده (پدر / مادر / خواهر / برادر / پدربزرگ / و…) را از “اصحابِ صَهیون” خواهند گرفت.

پی نوشت:

۱_ جدیدترین جنایت اسرائیل درحدی اَسَف بار بوده که حامیان این رژیم نیز مجبور شده اند در ظاهر، این کُشتار را محکوم کنند.

در همین زمینه طبق اعلام خبرگزاری های بین المللی همزمان با افزایش انتقادهای جهانی از جدیدترین جنایت اسرائیل در روز پنجشنبه، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که غیرنظامیان “هدفِ سربازان اسرائیلی” قرار گرفته‌اند.

جوزپ بورل به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز، این حادثه را “قتل عام کاملا غیرقابل قبول از سوی اسرائیل” توصیف کرده است.

در همین رابطه کشورهای فرانسه، ایتالیا و آلمان روز جمعه (۱۱ اسفند ۱۴۰۲) خواستار تحقیقات مستقل در مورد این حادثه شده اند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز در شبکه های اجتماعی نوشت:” من حادثه روز پنجشنبه غزه را محکوم می‌کنم که براساس گزارش‌ها بیش از ۱۰۰ نفر در هنگام جستجوی کمک‌های نجات، جان خود را از دست دادند یا زخمی شدند”.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده که “غیرنظامیان مستاصلِ غزه به کمک فوری نیاز دارند، از جمله غیرنظامیان در شمال غزه که سازمان ملل در بیش از یک هفته گذشته قادر نبود به آنجا کمک ارسال کند”.

طبق جدیدترین آمارها به دنبال تیراندازی سربازان اسرائیلی در روز پنجشنبه حداقل ۱۱۷ نفر در اطراف کامیون‌های کمک‌رسانی کشته شده و بیش از ۷۶۰ نفر هم زخمی شده اند.

۲_ “رمزی محمد ریحان” یکی از مجروحان و شاهدان عینی این جنایت، در شرح این رویداد به خبرگزاری های بین المللی گفته است:

“به ما اطلاع دادند که یک محموله آرد از خیابان النابلسی می‌رسد و تیراندازی نمی‌شود. رفتیم آرد بگیریم تا بچه‌های مان را سیر کنیم، به آن خیابان رفتیم و قبل از رسیدن کامیون‌ها صدای تیراندازی شنیده شد”.

او ادامه داده “با ورود کامیون‌ها به سمت آنها حرکت کردیم و در حالی که می‌خواستیم اولین کیسه آرد را از کامیون خارج کنیم، آنها به سمت ما تیراندازی کردند”.

 

گزارش زیر را هم بخوانید:

BBC از اجسادِ ۱۰۳ فلسطینی برای تحریک احساسات مخاطبان به نفع خود استفاده کرد

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=89682
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. ناشناس گفت:

    جنایت صهیونیست ها را پایانی نیست

  2. مریم گفت:

    لعنت خدا بر قوم صهیون

دیدگاه شما